Zenith only (Deel 2)

Mooie strap! Dat donkergrijs.

Hier nog zo een fijne.

19 likes

25 likes

Super gaaf model. Is dat blasted titanium eigenlijk “door en door” dezelfde kleur? Dus bij een kras zie je onderliggend geen kleurverschil?

Krast het net zo makkelijk als gewoon titanium, of juist meer of minder?

Ik heb hiernaar gevraagd bij Zenith. Het is puur de wijze waarop het oppervlak is afgewerkt. Net zoals spiegelend gepolijst metaal er anders uitziet dan een gebrushede afwerking, heeft dit ook zijn eigen uitstraling. Het is dus geen extra laag (PVD oid) op het titanium die er af kan slijten. Zenith geeft echter aan dat de afwerking wel zal slijten en een soort van patina gaat vormen.

Als je het oppervlak beschadigd, is dit dus te zien en NIET door Zenith te herstellen bij een service. Wel geeft Zenith aan dat de hele kast tegen gereduceerd tarief te vervangen is.

4 likes

Hmmm dat klinkt toch niet helemaal lekker futureproof…

Een discussie bij verkoop in de toekomst of zo’n horloge ooit in het verleden gepolijst is zal hier in ieder geval niet spelen. :wink:

Ik was toch ook wel benieuwd en heb ff op het web rondgekeken en kwam deze foto tegen van beschadiging bij de lug. Onderliggend dus iets lichter van kleur of zou dat van de lichtinval zijn? Je zit er natuurlijk niet op te wachten maar een tikje of veegje loop je toch een keer op en misstaat de stealth uitstraling van dit model ook niet heel erg vind ik.
afbeelding

1 like

Het is een bekend probleem van titanium dat krassen niet gemakkelijk weg te werken zijn tov staal waar dat wel relatief gemakkelijk kan. Bij IWC zie je tegenwoordig dat titanium horloges die van service terugkomen sandblasted zijn maar dat is niet zo fraai als ze origineel zijn in mijn mening. Het is wat korrelig waar het origineel glad is. Ben zelf ook heel benieuwd wat ze met een titanium Defy kunnen als die krassen heeft want die hebben een heel andere behandeling gekregen. Heb het gevoel dat dit gemakkelijker te herstellen zou zijn?

4 likes

Sodeju


Wat een woest ding. Dat materiaal achter de bezel en om de pusher is dan wel weer erg gaaf.

The Defy Extreme Desert features a 45mm titanium case that is accented with components made out of a quartz gemstone called falcon’s eye.

8 likes

Misschien wat bleekjes tussen al dat Primero, Shadow en Defy geweld maar deze vintage (zoemende) Zenith net op de kop getikt en draag hem vandaag met plezier!

17 likes

Niks bleeks aan. Prachtige stemvork-dresser. Erg mooi!

1 like

Nikon D3x
Nikon Micro Nikkor AF-D 60mm 2,8
Elinchrom 400ELB
Quadra HS
Elinchrom Rotalux Deep Octa 70

15 likes

Dit is wel extreem ingezoomd.

Maar er komen krasjes op die je ziet met bepaalde lichtinval. Niet zo extreem als hierboven overigens.

12 likes

Was het beste en enige wat ik kon vinden :joy:

1 like

Ftfy :grin:

1 like

Er valt dan nog meer te fixen…, maar ging ws over hoe de foto tot stand is gekomen.

1 like

Genieten van de details…

28 likes

Het antwoord van @Hardlex maakt al veel duidelijk, waarvoor dank. Ik denk niet dat er een kleurverschil optreedt. Maar wel slijtage van het oppervlak. Dat dan van “opgeruwd micro blasted” naar glad gaat evolueren op plekken waar slijtage plaatsvindt door schuren of andere impact. Het zou dus best kunnen dat alle scherpe zijden na een tijdje een beetje zullen glimmen omdat daar de korrelige structuur zal afslijten. Ook krassen zullen op die manier best zichtbaar worden. Een beetje zoals suede schoenen tijdens het dragen. Persoonlijk zou ik dat helemaal niet erg vinden, het voegt mettertijd persoonlijkheid toe aan een gedragen horloge.

2 likes

Niet mijn auto (I wish)

24 likes

BTW, Montblanc Heritage 1912 :wink:

1 like