Zenith only (Deel 2)

15 likes

Op rubber is die ook heel dik. De sluiting met het logo is bij rubber ook waanzinnig :ok_hand:
Probleem is dat na de verkoop van mijn OP vrij weinig op staal meer over had.Vandaar titanium ipv rubber

Blijvertje voor mij en ook steeds moeilijker te vinden
Geen in-house maar “what the heck”
Originele buckle “wat aan de grote kant”
Zelf nu de buckle van de Tipo Flyback gemonteerd

10 likes

Is dat die op de foto met de bruine strap? Inderdaad aardig aan de maat…

Ik heb de blauwe versie gepast, maar die zag er minder groot uit op m’n 17cm pols.

Afmetingen zijn hetzelfde toch?

18 likes

Ik heb zowel deze skeleton versie als de versie met de effen blauwe wijzerplaat en al wat ervaring met de banden aanpassen (zowel de titanium als ook de rubber en alligator banden). Bij de schroeven van de titanium band is inderdaad loctite gebruikt.
De tip met de hamer kan ik niet echt aanbevelen bij een horloge maar warmte doet de truc prima :wink:
Ik heb een gassoldeerbout die met een speciaal mondstukje een fijne straal hete lucht ( er komt dus geen vlam uit!) kan produceren. Daar kun je dit soort klusjes prima mee doen zonder risico op schade (verkleuring) van het titanium. Gericht warmte toevoeren en elke paar seconden even voelen aan het werkstuk. Op het moment dat de schroef “heet” begint aan te voelen ben je ver genoeg en is de locktite semi-vloeibaar geworden en kun je de schroef zonder geweld verwijderen (minder risico op uitschieten of kapot draaien van de schroefkop). Voor het vastzetten even de schroefdraad schoonmaken en nieuwe loctite aanbrengen (gebruik de lichtste gradatie).

4 likes

Klopt dat is de Panerai “alike” buckle

1 like

zijn exact identiek.

14 likes

Bedankt! En oh wat zijn ze mooi! :blue_heart:

1 like

Prachtig. Is dit de gouden versie? Of is dat de lichtinval?

Dat is het licht idd, het is gewoon de stalen versie :wink:

Klopt denk dat het ook komt hoe de foto is genomen in combinatie met een band die veel te ruim is

1 like

Bedankt voor de tip hier heb je wat aan! :+1:

Ene kant mooi dat het zo stevig is, andere kant wel echt een bizarre keuze van Zenith. Er zijn best wat mensen die twee keer per jaar een link er bij/af willen zetten/halen en dit klinkt als erg veel moeite en een beetje risicovol zelfs. Hopelijk is het voor de meesten maar een eenmalige handeling :wink: Maar goed om te weten dit. Ik zou zelf er mee aan de slag zijn gegaan en misschien een schroef stuk hebben gemaakt :smile:

@Leon280 Dit verklaart misschien ook wel waarom jouw verkoper zich er niet aan heeft gewaagd.

1 like

Dat dacht ik ook al

Helemaal met je eens. Bij mij zit er nu ook een andere band plus gesp op. De originele is inderdaad overdreven groot.

Haha heftige in- en outro, maar prachtige beelden in z’n watchwinder en door de hele video heen!

Ik ga even alle lovende reviews afstruinen totdat ik geen kant meer op kan… :wink::see_no_evil:

1 like

Hahaha ja deze man heeft een aparte style. De simpele beelden van hem in de studio afgewisseld met de mooiste beelden die je van een horloge kan vinden. Zijn Grand Seiko White Birch is net zo, de enige video die daadwerkelijk kan overbrengen hoe mooi en shiny hij is, net als in deze Defy video. Het helpt in ieder geval bij de keuze :wink:

1 like

14 likes

Deze gaat waarschijnlijk de verkoop in.

ik twijfel nog een beetje…

25 likes