Zenith only (Deel 2)

Ik ben zeker gaan kenner, maar als je puur naar prijsniveau kijkt staan ze minstens op niveau van Omega en IWC. Qua uurwerken ook. De chronografen van Zenith zijn echt wel pareltjes. Maar qua afwerking haalt het niet het niveau van JLC of hoger begrijp ik.

Ik word graag gecorrigeerd door een echte Zenith kenner overigens.

1 like

Ik hoorde dat de service van Zenith wel top schijnt te zijn, dat vind ik ook wel een selling point. Over Richemont of het swatch service center in Brussel lees je toch vaak wisselende ervaringen.

Dat moet je wel meenemen als je een merk beoordeelt imho :blush:

Geen eigen ervaringen overigens…

Dat kan ik volmondig beamen. Ik had wat eh, leveringsproblemen, maar die zijn fantastisch opgepakt.
Over service gesproken: er zit standaard een gratis eerste servicebeurt bij geloof ik. Daar kreeg ik in elk geval een voucher voor.

1 like

Plaatje voor de sfeer:

Ik kan geen vergelijking maken met IWC of Omega, maar wel dat ik de kwaliteit van de ZEP verbluffend vind. Het uurwerk is prachtig en klinkt geweldig in de hoge frequentie. Vandaag moest ik mijn ZEP op tijd zetten en bewust de dagen gewoon doorgedraaid omdat hij zo boterzacht draaide… Heerlijk!

13 likes

Dat is volgens mij alleen als je via de online boutique een aankoop doet.

1 like

Dat denk ik ook, althans ik kreeg die voucher er niet bij

Online betaal je het volle pond dus kan het voor Zenith er wel van af, bij de AD daarentegen kan je vaak wel wat van de prijs af krijgen. Al moet ik zeggen dat de CS van hun top is want ze sturen je gratis springbars op via Fedex nog wel.

Ik kon telefonisch nog wel wat korting bedingen hoor.

4 likes

Verrassend, korting bij merk boutiques is vaak onmogelijk, je zou denken dat de fabriek dat zelf niet doet maar dat is handig om te weten. Ik kreeg bij de fine watch club 5% korting als ik via bankoverschrijving betaalde ipv PayPal.

1 like

Wat is de officiële nieuwprijs eigenlijk?

Van wat?

Een el primero

Welke EP?

1 like

De ronde de a386

De A386 Manufacture is 8800 zag ik gisteren

2 likes

Ik denk dat je deze vraag beter, of tenminste ook, in het Omega only forum kan stellen. En dan de balans opmaken van alle opmerkingen van beide zijden.

Vraag dan ook even hoeveel prijzen deze merken gedurende hun bestaan in de wacht hebben gesleept en of er nog leuke geschiedkundige anecdotes zijn. Zoals maanlandingen en verborgen mallen. O ja, en waarom er op de IWC dial niet “Pilot” staat.

Getekend, een Zenith liefhebber (voormalig bezitter van een stuk of 25 Omega’s, 15 Rolex en diverse andere merken waaronder slechts 1 IWC…)

9 likes

Oooh nice… een paar mooie special editions for Yoshida.

Mega limited dus helaas.

21 likes

Die zilveren plaat​:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

20 likes

Heb je toevallig ook een website link? Kan niets vinden via Google…