Zenith only (Deel 2)

Iets met klok en klepel… Oeps🤗

1 like

Echt hans wat heb ik al veel aan jou informatie gehad!
Echt super duidelijk verwoordt en laten zien met foto’s ik begin nu al te twijfel om de rubber band ook te bestellen.

Heb jij deze endlinks via de AD besteld?

1 like

Wat bedoel je precies? Als ik de chronomaster original bestel op leer en ik bestel de stalen band er los bij, kan ik ze dan niet zomaar wisselen?

Ik zou dat maar even navragen. Bij de Chronomaster die ik heb is dat inderdaad het geval. De lugholes van de versie met de stalen bracelet zitten veel dichter bij de kast (er zijn geboden springbars nodig om er een band op te krijgen) dan bij de versie die op leer werd geleverd.
Hold you, het betreft een Chronomaster uit 2000:

Weet niet of dat bij de huidige Chronomasters ook het geval is

9 likes

Dank voor deze uitleg!! De Defy staat hoog op mijn lijst. Maar ik had links en rechts gelezen dat wisselen tussen rubber en titanium ergens tussen zeer moeilijk en onmogelijk zou zijn.
Het niet kunnen wisselen icm het ontbreken van een fijnafstelling op titanium was voor mij echt een ding om het horloge niet te kopen.

Ik heb recent ook de niet-stalen OEM-band met bijbehorende clasp voor mijn chronomaster sport direct bij Zenith besteld.

Het proces verloopt wel enigszins vreemd maar alles is uiteindelijk goed gekomen. Na mijn verzoek kreeg ik direct een prijsopgave en daar ging ik mee akkoord en heb mijn adresgegevens gemaild. Al snel volgde een antwoord met daarin een bevestiging van de bestelling en ordernummer. Op mijn vraag hoe ik kon betalen kreeg ik geen antwoord. Dit heb ik nogmaals per mail gevraagd en wederom geen antwoord. Na een week nogmaals geïnformeerd. Geen antwoord. Na ongeveer twee weken wederom gevraagd om een update van de bestelling en naar de mogelijkheid tot betalen. Geen antwoord ontvangen maar de volgende dag lag er plots wel een bubbeltjesenvelope op de mat met de daarin de bestelde band, clasp en rekening.

Ikzelf vind het best dapper om dit zo zonder betaling vooraf (net geen €500) zonder track&trace (voor de klant) met de post mee te geven. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

De band is nu nog even in beheer bij de Kerstman maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik het bandje voor het einde van het jaar op mijn horloge kan zetten.

Plaatje voor de sfeer!

17 likes

Inmiddels al kunnen betalen?

1 like

Lezen,staat zat een rekening bij!!

1 like

Heel mooi :+1:

1 like

Ja, ik kon gewoon het geld overmaken naar het IBAN-nummer op de rekening.

1 like

Sympathiek

1 like

Ik kan mij voorstellen dat dit niet gemakkelijk is. Ik vind het verwijderen of toevoegen van een schakel op de Defy-band echt niet te doen. Aan twee kanten meedraaiende schroefjes…

Het is mij één keer gelukt maar ga voortaan liever naar de juwelier. Bij S&C deden ze het voor niets en ze waren zeker wel een kwartier bezig. (Wellicht ook om mijn gepruts weer te herstellen :sweat_smile:) Bij de juwelier in het dorp kostte het €8 maar was het binnen enkele minuten gefixt.

Ik ga niet meer zelf prutsen. Ik heb vorige keer zelfs mijn vriendin verwond die het bandje vasthield terwijl ik aan beide kanten met de schroevedraaiertjes zat te draaien en te duwen. Een schroevedraaier schoot weg en ging zo haar vinger in. :drop_of_blood:
Ik verwacht geen hulp meer van haar bij een bandenwissel of het verwijderen van een schakel. :sweat_smile:

6 likes

Het was nog vroeg

Ongetwijfeld al eens aan de orde geweest, maar is er ergens een overzicht van de verschillen tussen alle El Primerio tricolore versies? Ik vind de Zenith website in dat opzicht erg onduidelijk.

1 like

Bedoel je verschil in wijzerplaat/maat/bandjes?

Met name de verschillen in plaat (zit toch weer te kijken, vorige keer bij jou was het momentum weg!)

Moet hoe dan ook 38MM zijn.

Nou sorry hoor maar zo bedoelde ik het ook weer niet​:flushed::woozy_face:

Gelukkig is momentum weer terug :+1:
Denk dat je het moet op de website van Monochrome watches op recente Zenith nieuwsartikelen het beste kan filteren maar dit is ongeveer de keuze:
Normale EP
Manufacture 1 keuze

1/10 s EP
e-Commerce 1 keuze
Chronomaster Revival 3/4 keuzes

1 like

Ik moest hier best hard om lachen :smile: :see_no_evil: Zielig voor je vriendin natuurlijk maar ik zie zoiets exact ook bij ons thuis gebeuren hahaha.

1 like

Onlangs eens geinformeerd bij een AD over de Chronomaster Sport in wit… wachtlijst schijnt inmiddels 3 jaar te zijn? Heb het maar uit m’n hoofd gezet als aanschaf voor mijn 50ste verjaardag…

1 like