Zenith only (Deel 2)

Daar heb je gelijk in. :slightly_smiling_face: Lui is dan niet het juiste woord. Maar wat ik bij Zenith vooral mis is dat ze niet een eigen gezicht hebben dat ze doorontwikkelen. Het zijn allemaal totaal verschillende horloges waarbij ze voor een groot deel design elementen hebben overgenomen van andere merken.

Al die andere merken hebben echt een eigen brand, waar je een bepaald gevoel bij hebt. Ik kan zelf Zenith niet zo goed plaatsen.

1 like

Een van de “eigen smoelen” (denk ik)

7 likes

Je hebt gelijk. Nu heb ik het helder:

:wink:

De revival serie en de el primero original zijn wel echt kenmerkend Zenith hoor.

Voor de andere modellen snap ik aan de ene kant je punt.

1 like

Als creatief het tegenovergestelde is van lui, dan mag je merken als Rolex, AP, Omega, Breitling, Cartier, enz. rustig creatief noemen wat mij betreft. Ik zie het echter helemaal anders.
Al die merken hebben ook echt volledig doorontwikkelde succes modellen zoals Cellini, Code 11:59, De Ville, Premier, Drive, naast een een of meerdere iconen. En waneer dan zo een icoon een ander kleurtje krijgt, of de maat wijzigt van 39mm naar 41mm naar 40mm, staat de wereld op zijn kop. Bravo!

Ik heb ook niets tegen bovenstaande merken, heb er persoonlijk genoeg geld aan uitgegeven. Maar creatief design, helaas, dat zie ik er niet in terug… (een uitzondering daargelaten).
Creativiteit wordt zelden beloond, zoveel is zeker. Anders zouden we wel vaker wat anders zien dan de zoveelste Submariner of OP. :yawning_face:

4 likes

Maar Zenith had in de jaren 80 en 90 de De Luca:

Terwijl Rolex in de Daytona de movement van Zenith gebruikte en de Daytona er zo uit zag:

Dus op welke twee modellen lijkt de Chronomaster Sport het meest, de bovenstaande De Luca of de Daytona? :smile:

Ik snap je punt natuurlijk, maar Zenith heeft modellen in hun historie die hen in mijn ogen het recht geven om deze designs te gebruiken. Net als de case en bezel shape van deze nieuwe Defy, die hadden ze in 1969 voordat de Royal Oak bestond.

De Defy is een beetje hun technologische speeltuin serie, dus extreme designs. Maar dat het aan Hublot doet denk snap ik wel hoor. En als je echt Zenith wilt dan moet je bij deze zijn:

14 likes

Ja, die is/was erg gaaf. Helaas ook stevig aan de prijs…

1 like

Hadden we deze al gespot? Ik vind 'm zelf niet mooi.

2 likes

Ik mis een Jaeger LeCoultre…

De chronomaster sport is sowieso niet zo mooi…:see_no_evil:

Die daytona is gaaf zeg :ok_hand:t5:

Ik zeg niks meer.

9 likes

Die heeft Citizen mooi gekopieerd van de Defy Classic inderdaad :smile:

Dus eigenlijk aapt iedereen Zenith na :smile: Trendsetters hoor.

6 likes

Echt een beetje jammer, die ga je niet veel zien denk ik…

Ben je gek!

1 like

Best vet

4 likes

Wel groot. 39mm was mooi geweest!

2 likes

39 is inderdaad meer dan groot genoeg voor zo’n type kast. Opnieuw titanium ging ik ook wel gesmaakt hebben.

Zenith is wel erg op de copy-tour met eerst de Daytona look a like chrono en nu deze AP-look a like
Jammer…

De aandeelhouders van LVMH vullen hun Louis Vuitton’s met tranen :cry:

1 like

Snel rennen naar het groene deel :wink:

2 likes