Ja tis mooi! De zilveren is top
Eerst maar es aan mn eerste zien te geraken
Dat gaat niet echt vlot en sleept aan door omstandigheden. Hopelijk volgende week.
Ja tis mooi! De zilveren is top
Eerst maar es aan mn eerste zien te geraken
Dat gaat niet echt vlot en sleept aan door omstandigheden. Hopelijk volgende week.
Yep
Ik hoop zoéén op de 2dehands markt op te snorren binnen een maand of 6
Is dit ook het einde van de Defy Classic op korte termijn…? Met het filmpje begint al wel meer te leven :). Wel een stuk steviger en zwaarder…
Wat gaat het worden?
De rode panda aka de macchiato a385
Moet zeggen dat de echte beelden overtuigender zijn
Daarnaast kennelijk Staal + Rubber in het pakket
Ik begin wel wat te voelen voor de zilveenr versie
Benoemd naar de Euro prijs maar waarschijnlijk 1:1 met de US$
€8.3k in de e-Boutique.
Maar welke dag is het vandaag?
Goed plan!
Ik ben benieuwd wat de prijs gaat doen. Hopelijk gaan die niet voor hoge premiums gaan, wat je anno 2022 helaas bij alle merken begint te zien
Zouden er nog revival defy’s aankomen? @WatchWalker durf jij iets voorspellen?
Wat een luie design afdeling. Die nieuwe Defy is een beetje een kruising tussen een Royal Oak en Overseas. En dan een paar design elementen van eigen modellen, zodat ze er toch mee weg komen. Mooi horloge hoor, maar net als de Piaget Polo wat mij betreft een beetje een rip off.
Ik was het bijna vergeten, dat trucje hebben ze met de Daytona ook al geflikt…
Zo jammer, want ze hebben in de basis genoeg modellen met een eigen smoel.
Denk het wel. Dat ik dat durf.
Noem ook eens wat creatievere design afdelingen? Kwestie van wat goede voorbeelden bij andere merken om mee te kunnen vergelijken hoe het dan wel moet volgens jou.
Ik mag het hopen alleszins
Misschien pik ik later wel eens eentje op dan. Het is een fascinerend stuk!
Beetje kort door de bocht lijkt me ?
De Defy is uit 1969 is en de RO uit 1972/3 ? En AP lijkt dus eerder op de Defy dan
andersom. Een seconden wijzer op 9 uur komt uit de Elite series, dus het is een combi van Defy en Elite in een nieuw jasje, met een uurwerk waar die andere merken alleen van kunnen dromen…
3-kleurige Chronomaster subdials zijn echt een eigen stijl kenmerk van Zenith, en niet van de Daytona, dus lui is dat ook niet. Je kunt die twee zelfs op Covid-19 afstand echt wel uit elkaar houden. Zo niet -> hans anders !
Wel inmiddels ook een eigen wachtlijst, dus dat dan weer wel gekopieerd…
En hij lijkt het meest op de GP Laureato. Die is ook pas midden jaren 70 ontstaan.
Ja, en die vind ik trouwens ook heel mooi maar was voor mij 2e keus t.o.v. de Defy, de Defy heeft een moderner uurwerk en is in titanium dat, ook gezien de prijs, de doorslag gaf. Maar ik zou ook de Laureato zeker graag dragen.
Het grote verschil in de vormgeving is volgens mij dat de Skyline nu een 12 zijdige bezel heeft op de 8 zijdige kast, en de Laureato een 8 zijdige bezel op een vrijwel ronde kast.
Tja, maak ervan wat je wilt.
Toevallig al eens gekeken bij en bekend met: Rolex, AP, PP, Breguet, Cartier, Bulgari, Omega…( ik kan nog wel even door gaan)? Hebben allemaal echt een eigen stijl.
En het is niet dat ik iets tegen Zenith heb. De Revival serie vind ik geniaal en is wel onderscheidend.
Als die Defy21 nu ook in het zwart bestond, in combinatie met die kleurtjes…
Defy 21 Felipe pantone… helaas limited en uitverkocht…
Rolex, AP, Omega en Cartier hebben wel de allerluiste design afdelingen in de horloge industrie hoor Rolex doet alleen maar een ander kleurtje elke tig jaar, AP maakt alleen maar Royal Oak variaties, Omega alleen maar Speedmaster variaties en Cartier alleen maar Tanks en Santossen. En dan gebruiken ze ook nog eens letterlijk exact het design van tientallen jaren geleden zonder enige verandering. Even generaliserend natuurlijk
, maar Zenith is toch echt wel veel innovatiever en creatiever qua designs dan de merken die jij noemt hoor.