Zenith only (Deel 2)

Technisch is het natuurlijk top met het high beat uurwerk en de 10 secondenwijzer maar dat is alleen voor ons horlogenerds een dingetje :slight_smile:

Zeker, leuk en daarmee onderscheid of t genoeg is?

Bedoel je Rainbow? Eerst komen er nog wat Defy en Chronomaster variaties in Maart en einde jaar is de Pilot aan de beurt. Rainbow heb ik nog niets over gehoord.

Nu staal, straks ook andere materialen.

Is dit genoeg kleur:

image

image

3 likes

Als die Defy21 nu ook in het zwart bestond, in combinatie met die kleurtjes…

Het is ook pure hoop

1 like

Ben benieuwd wat daar gaat gebeuren!

Ik bedoede Rainbow

De dial is erg mooi met dat partroontje. Het is eigenlijk het oude Zenith dubbel ster logo wat ze gebruikt hebben. Op afstand lijkt het op het LV logo.
De zilveren versie doet me denken aan de witte Nautilus “piano dial” en het hele horloge ook wel aan de AP15202. Maar dan voor minder geld en afwerking.

1 like

Waarbij de echte hardlopers / mooiste (?) boutique/online only zijn…

Lijkt me geen makkelijk merk om hier van AD te zijn als je al dit in voorraad moet hebben EN concurrentie hebt van je eigen leverancier die je de toppers ontzegt

1 like

Er komt ook nog een Carbon:

2 likes

11 likes

Ook nog maar 2 AD lokaties in heel NL toch? Dat was vroeger wel anders…

Klopt. Maar met Zenith’s beperkte productie capaciteit kan je als dealer waarschijnlijk ook maar een beperkt aantal bemachtigen. Dus die verkopen zich dan wel (zie Chronomaster).
Je kan je ook afvragen of je wel AD’s nodig hebt met die aantallen. Wanneer een boutique in de Benelux?

1 like

Ik vind de Skyline heel geslaagd, vooral die met de zilverwitte plaat, en een prachtig uurwerk !

2 likes

Mooi! De wijzerplaat is mooi gedaan, met dat patroon en het passende kleur van datumschijf. En die 10de van een seconde in dat subregister is gewoon next level gaaf :sunglasses:

Spijtig dat ze nog steeds 41mm zijn, maar dan terug naar staal. Dat zal een ferm zwaar horloge zijn. Maakten ze er een 39 van in titanium, dan was dit een perfecte allrounder.

Alles tesamen neem ik dan liever de revival defy. Die heeft nog meer eigen smoel en is meer mijn maat.

3 likes

Iemand al gezien dat de subdial geen secondewijzer is…

2 likes

Wel een secondwijzer maar met een volle wenteling in 10 seconden en met meting van 1/10e seconden mogelijk gemaakt door het high beat el primero uurwerk. Daarom uurwerktechnisch top.

Inderdaad! Live beelden: