Zenith only (Deel 3)

12 likes

Vandaag staat er een gouden exemplaar op Marktplaats te koop.
Wat vinden de kenners? :woozy_face:

17 likes

Ook fraai, maar ik heb deze in het vizier :innocent:

3 likes

Vind het blauw erg mooi

1 like

Ik heb deze in RVS (gaan voor ongeveer de helft van deze weg) maar ik zou mezelf geen kenner kunnen noemen als het om goud gaat.
Uurwerk (410Z) komt overeen met jaar (Cal 410 van 1994-1999, daarna tot 2009 de 410Z). Op WUS een mooi overzicht van deze serie:

Foto van dit model uit mijn papieren catalogus van 2000:

Hij ziet er top uit, box/papieren erbij. Prijs (als ik op Chono24 kijk) redelijk scherp.

Edit: Geen idee of het iets uitmaakt maar ik zie wel een klein verschilletje tussen de MP versie en die in mijn catalogus. De tachymeter waarden 150 en 160 zijn afwezig (bij datumwindow) in de versie in mijn catalogus.
Aan de andere kant zie ik op Chrono24 beide (dus met en zonder de 150/160) voorkomen dus heeft men blijkbaar rond die tijd dit aangepast.

3 likes

Goedemiddag, ik ben mij aan het oriënteren op een Zentith El Primero met ref. zenith 03.2150.400. Op Chrono worden ze binnen de BENELUX mondjesmaat aangeboden en in NL al helemaal niet/weinig. In DE staat er wel eentje te koop maar is geen full set wat ik het liefst zou willen hebben.

Is het lastig om deze te verkrijgen naar jullie ervaring? Of is het gewoon een kwestie van geduld hebben en de diverse kanalen in de gaten houden? Als jullie tips hebben voor mijn zoektocht dan hou ik mij aanbevolen natuurlijk.

Plaatje voor de sfeer:

1 like

Wil je specifiek dit oudere model of zoek je naar de nieuwste versie. Dat is namelijk qua dial details en qua kast zeker een verschil.

1 like

Blijft prachtig. Is de kast nou erg krasgevoelig?

Klopt. Die vorige generatie heeft bijvoorbeeld veel mooiere wijzers :wink:.

9 likes

Haha ik ga die discussie niet aan.

Ieder zijn eigen keuze. :sunglasses:

11 likes

Lichte voorkeur :point_up:

…al zou ik het nieuwe model ook niet afwijzen. Beide hebben voor en tegens. Maar het moet gewoon in een mooie staat zijn.

2 likes

:point_up: even onder de aandacht

Er staat er een met grijze plaat op UF. Die vind ik persoonlijk ook heel tof!

[Verkauf] - Zenith El Primero Original 1969 38mm Grau, Ref. 03.2150.400/26.C714, Slate, 2021, Full Set, Garantie (uhrforum.de)

Zowel deze als de manifacture zitten mij enorm dwars. Echt heel tof!

1 like

Deze is precies de ref van @vinner voor 6.236 (Tsjechië is ook EU dus geen extra kosten):

2 likes

Ik krijg ook weer zin in een Zenith. Misschien de speedy eruit doen :thinking:

2 likes

Erg fraai deze :ok_hand:

1 like

Thnx! Liever dichtbij en van een partij met goede referenties zodat ik zalf kan kijken. Deze ziet er ook nog aardig gedragen uit.

Dan heb je wel veel geduld nodig voordat je precies degene tegenkomt die je zoekt (ik had deze in het blauw staan begin 2021). Zeniths zijn toch voor liefhebbers dus de lage aantallen werken echt in je nadeel.

1 like

Uiteindelijk wil je toch altijd een Speedy. Maar die zijn altijd weer terug te kopen. Maar dan (veel) duurder.