Klopt. Die vorige generatie heeft bijvoorbeeld veel mooiere wijzers .
Lichte voorkeur
…al zou ik het nieuwe model ook niet afwijzen. Beide hebben voor en tegens. Maar het moet gewoon in een mooie staat zijn.
even onder de aandacht
Er staat er een met grijze plaat op UF. Die vind ik persoonlijk ook heel tof!
Zowel deze als de manifacture zitten mij enorm dwars. Echt heel tof!
Ik krijg ook weer zin in een Zenith. Misschien de speedy eruit doen
Erg fraai deze
Thnx! Liever dichtbij en van een partij met goede referenties zodat ik zalf kan kijken. Deze ziet er ook nog aardig gedragen uit.
Dan heb je wel veel geduld nodig voordat je precies degene tegenkomt die je zoekt (ik had deze in het blauw staan begin 2021). Zeniths zijn toch voor liefhebbers dus de lage aantallen werken echt in je nadeel.
Uiteindelijk wil je toch altijd een Speedy. Maar die zijn altijd weer terug te kopen. Maar dan (veel) duurder.
Ja, eens. Eerst moet er wat uit, dan staat deze wel serieus hoog op mijn lijstje.
En dus ook wel een beetje in je voordeel, als je inderdaad maar geduld hebt.
Echt niet. Net zo min als een Rolex.
Ik heb paar jaar terug ook al eens een speedy opgeofferd voor een El primero, maar indd erna weer een speedy erbij gekocht… Al met al droeg ik de Zenith echt een stuk meer dan de speedy.
Gehad gedragen en verkocht.
Alle drie.
Overwogen
Gekozen (FOIS)
Gepast
Van gedachten veranderd
El Primero Chonomaster gekocht
Never looked back…
Ik wist natuurlijk dat hier de knuppel in het hoenderhok gegooid werd.
Ikzelf ben echter van mening dat als je de Speedy mooi vindt en graag draagt, je hem altijd in de collectie wilt. Een ZEP is veel bijzonderder en meer een “statement piece”.
Vooral de reactie van @WatchWalker had ik wel verwacht gelukkig hebben we elkaar al eens de hand geschud.
Toch even fotooke erbij om te laten zien dat ik niet van de Dark Side ben:
Waarbij het misschien leuk is om te weten dat ik op een bepaald moment een stuk of 20 Speedies en een dozijn Rolex horloges bezat. Tikkeltje ervaring dus.
En ja, het was zeker een aangename kennismaking. Verschil van smaak mag en moet!
Ja van die Rolexen wist ik, niet dat er ook zoveel Speedy’s de revue gepasseerd hebben.
Gauw weer eens verder babbelen!