Zenith only (Deel 3)

Prachtig :ok_hand:

10 likes

16 likes

Dress chrono:

11 likes

Dan ben je nu echt eens toe aan een Zenith Elite Ultra Thin. Dat is weer eens iets anders dan een chunky chrono.

Misschien staat er wel juist een Ultra Thin voor je in het blauwe deel? Nu of nooit!

1 like

Ik ben klaar na de komst van de A386. :upside_down_face:

2 likes

Zeker een mooie! Maar te chique voor mijn smaak.

1 like

Ik heb een voor mij nieuwe Zenith ontdekt!

Wat een gaaf ding. Een Doublematic, nooit van gehoord, en veel te groot, dus ga ik nooit kopen. Maar ik vind het een heel gaaf ding. Chrono, alarm en wereldtijden. En een grote datum op de mooie manier van Glashutte Original ipv op de lelijke manier van A Lange & Sohne. En mooi gestyled. Alleen 45mm… Maar voor de rest, heel mooi.

En volgens mij mis ik nog een functie. Waar is de wijzer met de rode tip voor? De alarmtijd?

10 likes

Klopt, daar dient die voor. Net boven de 8 kan je zien of het alarm trouwens aanstaat. En op 7 uur zie je een dial die aanduidt of de power reserve van het alarm vol is. Dit horloge heeft twee veertonnen, vandaar Doublematic.
En de wit/zwarte ring geeft dag/nacht aan.

3 likes

Ik ben de afgelopen tijd wat in worldtimers gedoken. Interessant dat die 24 uur ring linksom draait. Als je dat niet doorhebt is het even zoeken hoe het werkt. Totdat je het ineens ‘ziet’.

Helaas nog nooit tegengekomen en lang gezocht…

14 likes

Nog nooit gezien, een Zenith voor het Britse MoD als dat hun broad arrow is ?
Weet je er nog meer over ?

1955 zenith worldtimer pilots watch manual wind. Staat in het Rossler boek van Zenith.

1 like

@Honey_Badger heeft er zo eentje gehad. Machtig appraraat! Nu heeft hij een andere polsmaat dan ik, maar staat me niet bij dat ie bij hem heel fors oogde.

1 like

Mjaaa terugkijkend, misschien toch 1 vd betere blauwen die ik ken. Die verticale “brush” he :drooling_face:.

1 like

Yep, en speelt echt met het licht. :upside_down_face:

Heb m idd gehad en ergens nog spijt dat ik m heb verkocht, maar wat een gaaf ding was dat. Niet normaal

23 likes

Die is vet
Maar volgens mij wel groot he??

Ja:

3 likes

Daar heb ik geen last van. Met Zenith voel ik mij echt weer een horloge gekkie ipv iemand die zijn geld verstandig in een Rolex of Omega stopt.

Sinds de stijgingen van de waardes in Rolex en omega heb ik er geen een meer gekocht en ben ik andere merken gaan verzamelen. Ik heb mijn rolexen en omega nog maar ik draag ze heel weinig. Cartier, Chopard en Zenith zijn de favorieten nu.

10 likes