Zenith only (Deel 3)

Yep sluiting zoals bij een oude submariner uit de jaren 90 of vroeger…wel iets steviger staal trouwens maar dat concept…

1 like

Voor die prijs zou je inderdaad een super complexe sluiting verwachten.

Een setje van 4 voor Only Watch

6 likes

Yep iets wat IWC, Omega en natuurlijk Rolex wel kunnen in die prijsklasse…

23 likes

Ik ben best tevreden met deze foto:

Geeft hem goed weer :sunglasses:

25 likes

Ik zou die witte of blauwe keramische Defy wel eens willen checken. Weet iemand of dit nog ergens bij een AD te passen is?

4 likes

Steeds enthousiaster over de stalen band. Ik zet hem pas weer om als mijn custom cordura band klaar is voor gebruik met de vouwsluiting.

14 likes

Even op staal gezet.

28 likes

Werkelijk schitterend :star_struck:

1 like

Dit blijft voor mij toch een van de coolste zeniths.

Btw die nieuwe defy shadow is ook heel gaaf.

Slecht licht en slechte foto maar :ok_hand:

11 likes

Vandaag de cms gepast. Wit en zwarte plaat beide gepast. Viel enorm tegen in het echt. Te bulkig.

Ook nog de Skyline skelet omgehad maar dat was helemaal een bonk op de pols.

DJ 36mm gepast en dat gaat beter op mijn kleine polsjes.

Was echt een tegenvaller. Op plaatjes is de CMS wel echt een mooi ding vind ik.

4 likes

Ik snap wat je zegt. Dat had ik ook bij passen. Op leer is het echt een heel ander horloge. Probeer dat zeker ook!

#elprimeroday

19 likes

15 likes

11 likes

De week mijn Chronomaster terugontvangen na volledige service bij Zenith. Bij het uitpakken bleek er een dikke swirl op de bovenst lug te zitten. Uiteraard een mail gestuurd naar Zenith, maar nog geen antwoord.
Ondertussen denk ik na wat hiermee te doen. Terug na Zwitserland is ook zoiets. Overweeg om het horloge te verkopen, maar ben bang dat de lelijke plek niet goed valt bij evt. kopers.

Tips?

Edit: op de foto vind ik het effect niet erg goed zichtbaar maar, geloof me, in het echt ziet het er niet uit.

1 like

Het lijkt of ze de kast hebben gepolijst en dat daar iets is fout gegaan? Waarschijnlijk kunnen/zullen ze het wel herstellen maar best slordig van de fabriek. En je zal het weer een tijdje kwijt zijn.

Klopt. Ik had inderdaad aangegeven dat ze kast weer zouden opfrissen. Nu wel spijt van, want er waren eigenlijk nauwelijks sporen. De kast ziet er in ieder geval slechter uit dan voorheen…

En inderdaad, verbazingwekkend slordig. Ze weten immers dat het alleen maar om esthetiek gaat in deze business.

Ik heb al 2 keer een service laten uitvoeren door de AD… bij Tudor met de vraag om te polijsten, helemaal rondgepolijst (al dan niet door het merk zelf of een derde partij) en nu onlangs door Nomos. Ik had expliciet gevraagd om niet te polijsten en ze hebben de lugs rondgepolijst :sob:

Als het een geruststelling is, ik kreeg telkens een nieuwe kast toen ik er een punt van maakte, de Nomos moet nog binnenkomen. Maar het geraakt wel opgelost uiteindelijk, dus als het je stoort zou ik hem wel terugsturen.

Op den duur is servicen helaas echt niet meer leuk… ik vraag in de toekomst altijd om in drukletters op de bon te schrijven “NIET POLIJSTEN” en dan fingers crossed. De draagsporen neem ik er liever gewoon bij . Ofwel bij een horlogemaker, voor zover ze nog aan stukken geraken.

2 likes