draagt de 38MM groot of klein? zo’n mooi horloge… maar twijfel tussen deze of de 42mm (als de santos verkocht is )
ruilen voor een santos ?
Qua lengte vind ik ze heel groot dragen. Zeker op staal. Lug to lug is 46-47mm maar de lugs liggen hoog. Dus compleet anders dan een seiko.
Wel een vrij vlak horloge in vergelijking met andere automatische chrono’s. En de afwerking is subliem. Doet pijn om krasjes op te maken. Maar ook te mooi om in een kluis te laten wegrotten.
De sluiting van de stalen band mocht voor die prijs wel fijnafregeling hebben.
Zenith is duidelijk geen sluitingen merk…de stalen banden zijn mooi, licht en goed afgewerkt maar de sluitingen…Bij de stalen banden is het weghalen/toevoegen van een schakel ook best lastig. De vouwsluiting voor leren banden is echt heel onhandig omdat de band niet lang genoeg is voor het systeem dat ze bedacht hebben. Omega, IWC en Rolex doen dat deel echt beter…
Ik ben wel fan van hun vouwsluiting op leer. Ze is is niet erg lang, maar wel comfortabel.
Het voordeel van de Zenith vouwsluiting tov andere merken is dat je dezelfde band kan blijven gebruiken, ziet er “natuurlijker” uit (gelijk aan een gespsluiting).
Enige nadeel van de vouwsluiting is dat de korte kant verder zit van de pin dan normaal is dat je op een ander gaatje zit en in mijn geval vaak een extra gaatje moet bij laten prikken.
Ja dit, ik laat altijd custom banden maken en dan langer dan ik normaal nodig heb om dit te voorkomen.
ik doe ook alleen aan custom bandjes, recent weer bij Aaron Bespoke (normale maat) en de gaatjes hoger laten beginnen.
Ik heb ook een keer iets dergelijks gehad met Zenith. Ik heb uiteindelijk een nieuwe kast gekregen, nadat zij de facetten helemaal verkeerd hebben gedaan.
Het was best een touwtrek, maar heb direkt met de horlogemaker gebeld en uiteindelijk wel gelijk gekregen. Ik moest wel wat extra betalen, maar dat was mij het waard!
Ik vind dit de mooiste combi, op staal dus, hopelijk blijft het nog maanden warm genoeg ervoor
edit ; titanium natuurlijk …
Ik heb helaas nog niets gehoord van Zenith, na 4 dagen. Valt me wel tegen.
Ik denk eigenlijk dat het voor een goede vakman een klein klusje is. Het is echt meer een onzorgvuldigheid dan echte schade. Maar het moet wel opgelost worden.
Zijn er goede polijsters in NL die dit zouden kunnen?
Waarschijnlijk wel maar besef dat zodra iemand anders er aan werkt, je geen verhaal meer hebt richting Zenith. Als ik jou was, zou ik blijven aandringen bij Zenith. Heb je ze al gebeld, een beller is sneller…?
De ladder band eraf en een Bulang band erop… ik moet eerlijk zijn, op leer komt die kast toch beter tot zijn recht
Staat hem goed deze leren band!
Dankje! Die wijzerplaat is geen gemakkelijke om te matchen, maar ik ben er ook best tevreden mee