Zenith only (Deel 3)

Ik ben ook zoiets kwijt, alleen heb ik het niet bij Zenith laten doen maar bij een horlogemaker in NL. Volgende keer toch gewoon bij Zenith laten doen dan.

1 like

Prachtig! :ok_hand:

1 like

22 likes

Heb vorig jaar de kans gehad om deze in Gibraltar te kopen. Waarom ik niet overstag ben gegaan snap ik nog steeds niet… Gemiste kans…

1 like

Je bedoelt dat het een interessante offerte was? Dit is geen beperkte oplage en (nog) vrij makkelijk te verkrijgen.

Uiteindelijk (van 4 Rolexen terug naar 1, herkenbaar?) mag en kan ik me hier ook melden!

Lang omheen gedraaid, uiteindelijk tijdens vakantie in :switzerland: gepast en de knoop doorgehakt.

Die wijzerplaat is zo gaaf!! Mijn geboortjejaar? 1969. Geboortejaar uurwerk? :thinking: Juist!!

Gezien het “donkere” weer wacht ik nog even met meer / betere foto’s en het N.A. topic.

44 likes

Topper

1 like

Wat een knappert dit !

19 likes

Heel mooi!

1 like

Erg vet idd!!

1 like

Nee, maar van 12 Rolexen naar 0 wel…

Gefeliciteerd met deze prachtige A385!

4 likes

Schitterend…

1 like

Heb slechte ervaringen met reguliere horlogemakers en Zenith omdat ze geen onderdelen krijgen als ze niet gecertificeerd zijn en dat zijn er volgens mij erg weinig tot geen meer…

Had zo’n akkefietje, paar maanden wachten en toen moest ie alsnog naar Zenith. Service van Zenith was prima, redelijk snel en niet overdreven duur gelukkig…

2 likes

ik zit al een tijdje op een Defy te hopen die een dual time heeft… misschien ooit !

Ja was BTW vrij geloof ik, maar weet ik niet meer zeker. Ik vind/vond 'm in ieder geval erg fraai, in tegenstelling tot Gibraltar, mij niet meer gezien daar :- )

1 like

Hoeveel Zenith’s inmiddels?

Als kenner weet je wellicht antwoord op mijn vraag: welke instelling moet de watchwinder hebben voor het El Primero uurwerk?

650 bi-directioneel

1 like

Heeeeel mooi, proficiat.

Iets meer

Precies wat @AB64 zegt, linksom en rechtsom, 650 omwentelingen per dag. Dat geldt voor alle Zenith horloges met Elprimero en Elite loopwerk.

Persoonlijk gebruik ik (al lang) geen opwinder meer. Het lijkt me dat een horloge minder slijt wanneer het stil staat. Bovendien, geen idee waar ik dan weer al die winders zou moeten laten…

13 likes

The new arrival. :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes