Komt eraan. Nog steeds het enige horloge op de hele markt dat het woord “Pilot” op de dial mag tonen. De Cartier Santos mag dan eerder door een piloot zijn gebruikt, het was geen specifiek piloten horloge. In tegenstelling tot wat Zenith aan Blériot leverde (nadat hij het kanaal was overgestoken).
Hier vind je wat meer over dat verhaal:
Meestal vind je mijn posts in “Zenith Only” maar het leuk me gepast onderstaand verhaal, ter gelegenheid van de nieuwste aanwinst, met een breder publiek te delen. @AB64 heeft trouwens al eerder over de Type 20 geschreven dus beschouw onderstaande info maar als een extra aanvulling.
En @UrbanOutlaw , gooi jij er straks nog wat foto’s tegenaan van jouw prachtige GMT?
Hier gaan we, maar eerst het horloge eventjes 112 jaar terugzetten!
Het verhaal begint met de Franse Louis Blériot, die een klei…
Nog even geduld…
4 likes
Iedere keer dat de Defy uit zijn schuilplaats komt is het weer een verrassing wat een fijn en mooi horloge dit is! De gepolijste delen die hele fijne reflecties laten zien zonder een shiny horloge te worden!
23 likes
Kiek
11 september 2022 om 09:27
1081
Hoe pas je de bracelet aan van een chronomaster? De schroefjes draaien door, moet ik de andere kant vastzetten met een tweede schroevendraaier?
tompj
11 september 2022 om 09:33
1082
Ja
Het zijn buisjes met schroefkop waar aan de andere kant een schroefje in gaat. Ene kant vasthouden, andere kant draaien. Rotwerkje…
Kiek
11 september 2022 om 09:44
1083
Oké bedankt. Klinkt als een super leuk werkje…
1 like
Sanderrr
11 september 2022 om 11:31
1084
En er zit een beetje Loctite in dus even verwarmen
1 like
JPM
11 september 2022 om 14:39
1085
Eerdaags te koop hier op het forum voor een fraai bedrag (al zeg ik het zelf). Ik heb voorlopig even voldoende aan mijn Speedmaster en Santos.
21 likes
@Nick4u2 riep laatst nog dat hij er eentje zocht?
Stifstaf
11 september 2022 om 18:05
1087
Ik vind m oprecht mooi! Zou ik wel es willen passen: Alweer limited boutique e commerce blabla only?
Beperkte oplage?
Svennos
12 september 2022 om 11:38
1089
Bye Bye … het was helaas niet het beste huwelijk.
22 likes
Goed gedaan. Top ding maar als de klik er niet is dan gewoon weg ermee.
2 likes
Svennos
12 september 2022 om 11:44
1091
Yup, blijf het wel een mooi horloge vinden … maar beter het geld voor bv iets nieuws
2 likes
Jammer, erg mooie ZEP! Maar snap je.
Ik heb nog wel wat leuks voor je. Past mooi binnen je collectie
2 likes
Heel mooi horloge maar voor mij te klein. En wat staat er op de shortlist voor vervanging?
2 likes
Svennos
12 september 2022 om 14:14
1095
Een Santos is zeker mooi! Maar ik hou nog alles open …
Ik weet het nog niet … Er komt geheid iets op mijn pad …
1 like