Inderdaad … en natuurlijk dichter bij de originele exemplaren
Toch eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor je een ‘gouden’ horloge (geen wit goud gaat aanschaffen …
Ik ook
Nou ja dat dus!
Afgelopen zomer stond ik bij een dealer met een defy El primero in m’n handen die ik echt wilde maar door wat twijfelachtige omstandigheden toch maar niet gekocht. (En de Breitling SOH dan maar genomen, geen spijt van)
Maar… die defy blijft me achtervolgen, en nu staat er 1 op Cata die me aanspreekt en waar ik zelf niks mis mee zie maar heb ondertussen wel geleerd dat hier veel meer Sherlocks rondhangen die dingen zien die ik niet zie
Vandaar ook het nederige verzoek:
Zien jullie hier iets aan dat niet klopt? Ik zou tot 4k wilen gaan (op chrono starten ze met donkere plaat bij 5k).
Dit is het ding dat ik dagelijks rond m’n pols wil, de SOH draag ik enkel bij speciale gelegenheden en dat is zonde.
Alvast bedankt!
Ik dacht oprecht toen ik ‘defy’ las dat je deze bedoelde:
De defy die jij toont is uit de jaren dat Thierry nataf aan het roer stond bij zentih.
Dat zijn zeg maar een paar zwarte pagina’s uit de geschiedenis van het huis.
Met respect. Die zou ik never nooit kopen. Die hele lijn van nataf is gewoon niet mooi.
Maar goed. Het horloge lijkt mij ok. Reden van verkoop bij Cata is wellicht vanwege de incourantheid.
Jammer dat het uurwerk niet zo mooi is gedecoreerd als vandaag de dag.
Succes met bieden!
Bijzonder exemplaar. Ziet er netjes uit en lijkt niet echt gedragen.
Deze Defy reeks was niet bepaald geliefd. Ikzelf heb anderhalf jaartje geleden bijna deze gekocht. Maar ik kwam er helaas qua prijs niet uit met de 1e eigenaar die het horloge tijdens zijn huwelijksreis had aangeschaft en daarna haast nooit meer gedragen.
Ik had toen wel interesse wegens de match met mijn Rainbow en het toch wel excentrieke karakter van deze “Nataf” Defy reeks. En het bewuste exemplaar in kwestie was eigenlijk zo goed als nieuw en volledige set.
Hier zie je goed het verschil met de Rainbow van “normalere” proporties:
Als je er de polsen voor hebt, zeg ik gewoon je ding doen en je niet laten afleiden.
Het is alsof Zenith per ongeluk een Invicta heeft gemaakt.
Careful with the axe, Eugene
Brrr, gruwelijk, die veel te dicht bij elkaar geplaatste sub dials. Die Rainbow, die is pas leuk!
Ik heb een afwijkende smaak denk ik, was me al eerder opgevallen dat deze niet “hot” was
Maar gelukkig rijden we niet allen dezelfde auto en dragen we niet allemaal hetzelfde horloge!
Zelf vind ik de oudere veel mooier/stoerder dan die recentere defy. Hetzelfde heb ik met de “doorsnee” Omega of Rolex. Mooi, maar te braaf (voor mij). En als ik er dan eentje mooi vind kost ie weer 15k of meer en dat wil/kan ik er dit jaar niet aan uitgeven.
Luxeproblemen
Zolang er geen red flags omhoog gaan omdat ie nep blijkt (hoor ik wel vaker over Catawiki) durf ik het wel aan, mits de prijs niet te hoog is.
We zullen zien, in elk geval bedankt voor de reacties.
Zonder te lezen gaat m’n hart toch sneller slaan van die rechtse, en dan lees ik alle reacties over proporties enzo en ga ik toch twijfelen.
Vroeger zei ik wel eens tegen mijn (jongere) vrouw: Jouw smaak moet nog verder ontwikkelen, misschien moet die van mij op vlak van horloges ook nog verder ontwikkelen
Het lijkt me uitgesloten dat dit exemplaar is nagemaakt en als jij hem mooi vindt moet je hem lekker kopen en dragen. Je hebt al een jongere vrouw dus jaloers zijn we toch al.
Moet jij eens Googlen op “zenith 03 0526 4021 replica”…
Zie t inderdaad. Maken dus alles na inderdaad zelfs horloges waar 30 liefhebbers op de hele wereld voor te vinden zijn. My bad.