Wel bij Tagheuer, beviel goed aangezien ik daar via een login de offerte kon accorderen en het proces kon volgen. Plus dat het 2 trips naar de juwelier bespaard. Kreeg op donderdag een track en trace toen die klaar was en vrijdag werd die afgeleverd met UPS Express.
Ik bij Zenith, ging prima maar nul communicatie tot ik een keuze moest maken mbt service. Kwam onverwacht terug zonder aankondiging en hoefde pas achteraf te betalen!
Plaatje hoor
Hoeveel Zeniths heb jij wel niet?
Van harte! Deze blijft al jaren in mijn hoofd zitten, maar ik heb nooit de trigger overgehaald.
Als ik op zoek zou gaan, dan zou ik persoonlijk wel voor de tritium variant gaan. Heb jij bewust voor een latere versie gekozen?
Grappig, ik dacht ook dat de tritium de vroegere versie is. Maar nee: de luminova is de eerste versie en daarna de tritiom. Een bewuste keuze was het niet: ik ben al lang blij dat deze voorbij kwam: de volledig zwarte versie is altijd mijn favoriet geweest. Ze zijn ondertussen “as rare as hen’s teeth” zoals ze in Engeland zeggen.
Heel vreemd inderdaad… Van 1992 (introductie Rainbow) tot 1996 met Luminova en dan van 1996 tot 1999 (einde Rainbow) met Tritium.
Jouw all black Rainbow flyback is inderdaad schitterend!
Niet zo vreemd. In 1996 was Zenith bezig met de Franse luchtmacht te overtuigen (Flyback versies). Die stonden op het gebruik van het vertrouwde tritium (bestond toen zeker al 50 jaar). Luminova wordt “geladen” door het licht en hoewel helderder, dooft het ook vlugger. Tritium is eigenlijk licht radio actief, heeft dus geen licht nodig om te laden en blijft langer zichtbaar in het donker. Vandaar de voorkeur van het leger voor de tritium versie.
Makes sense…
Top dit, een verklaring!
Maar dus ook uitgevoerd op de niet-Flyback Rainbow versies
Kijk, nu krijg ik steeds meer plezier van dit forum. Echte liefhebbers! Dank voor de info
Weet hij zelf ook niet
Schitterende foto en horloge! Staat hoog op m’n lijstje voor de toekomst.
Klopt, al mijn Rainbows hebben tritium en zijn dus blijkbaar vanaf 1996 of jonger. Is er hier iemand met een pré-1996 Rainbow met Luminova? Foto’s graag!
Wanneer ben je er?
Rond Kerst.
Ik ben de 30e in Helsinki.
Afspreken bij de winkel?
Dan is deze vogel al weer gevlogen helaas.