Zenith only (Deel 4)

Zwarte tricolore

13 likes

Met stalen band (wel op voorraad) is toch de meest verstandige optie en dan los een aftermarket band erbij?

1 like

Zo’n aankoop is even niet aan de orde.
Eerst de kat uit de boom kijken of Sinn met een nieuwe 903 komt.

Was gewoon verrast dat hij op 1 maand tijd al out of stock was.

Is ook wel een geslaagde kleurcombinatie.

1 like

7 likes

20 likes

13 likes

Even weer op chique

Underrated Zenith: Elite 6150 42mm
Draagt kleiner door de korte lugs
Een van mijn favourieten

11 likes

15 likes

16 likes

Binnenkort in dit theater (niet mijn foto), is nog onderweg:

7 likes

Hoi Zenith kenners,

ik begin me pas sinds gisteren echt in het merk te verdiepen. Ik zag al wel wat el primero’s voorbij komen en die vond ik prachtig maar nog even niet voor mij. Nu (opeens) wel.

ik begrijp dat ik uiteindelijk mijn eigen smaak moet volgen maar ben gewoon even benieuwd naar de meningen van de kenners hier.

Ik vind namelijk de chronomaster open heart erg mooi. de algemene tendens op het forum lijkt te zijn dat open horloges niet echt populair zijn. en ik hoor daar zelf eigenlijk ook bij. Ik vind het meestal een gimmick en niet zo goed gedaan.

Maar bij deze vind ik het prachtig gedaan. daarnaast lijken de dimensies perfect voor me met 39.5mm

Heeft iemand hem uberhaupt gehad hier.?
wat vinden jullie van deze uitvoeringen, en wat is naar jullie mening de algemene tendens tov deze uitvoeringen?

als klap op de vuurpijl lijkt me de zwarte ook nog eens het mooiste. ook daarbij heb ik het gevoel dat de witte varianten vaak populairder zijn.

hoor graag julle meingen

8 likes

7 likes

@KBKRacing

Ik heb een limited charles vermot editie, die is echter wel 42mm dus van de kast moet je houden.

De open versies hebben een gemodificeerde el primero uurwerk.

9 likes

Ik vind het super passen bij het merk Zenith. Het is op zich ook een bijzonder kaliber dus wat je ziet is geen generieke low budget rommel maar een wereldvermaard mechanisme. Ik heb ooit heel kort bij deze gestaan en eigenlijk nog steeds een beetje spijt dat ik het destijds niet gedaan heb.

5 likes

dank voor jullie antwoorden!. en poh ze zijn ook wel echt heel mooi.
ben benieuwd hoe de 39.5 mm draagt. voor een chrono is hij niet dik maar toch is het natuurlijk ook geen dunnertje.

binnenkort toch maar eens passen

You love it, or you leave it.
Opengewerkte horloges zijn niet mijn smaak, maar als jij het mooi vind, doen natuurlijk.

Ik vind het erg lelijk. Hadden ze die plaat dicht gemaakt was het een tof ding.

De chronomaster originals zijn ook 38 of 39mm. Mischien daar ook naar kijken?

De algemene tendens is dat ze niet in de smaak liggen. Dus snel flipperen is er vermoedelijk niet bij als hij niet bevalt.

4 likes

Duidelijk😁 dank je wel

Ik ga op en neer. Ik houd niet zo van de datum op half vijf en dat maakt de open weer erg mooi voor mij.

Maar ik ga,tussen t werken door, heen en weer door deze foto’s die in m’n album naast elkaar staan

En nu begint de sport toch weer te winnen…
Ik vind die witte rand van de gewone niet zo mooi dus die komt als laatste voor mij.

Alleen zijn de dimensies van de open op papier dan weer beter voor me.

Kunnen ze die dingen niet gewoon samensmelten?

1 like