Zenith only (Deel 4)

10 likes

10 likes

Ik vind het net een vintage defy diver :crazy_face: :grinning:

2 likes

Haha, was ook een beetje een geintje en het model heeft zeker een heleboel Heritage maar voor mij doet hij het niet echt :confused:

1 like

12 likes

Wat is die Flyback toch een mooie Rainbow…

1 like

Mooier dan deze Flyback? (negeer het discrete bandje)

9 likes

Hoewel iconisch (hij wordt volgens sommigen gezien als de Rainbow) vind ik de kleurtjes afleiden, erg aanwezig. Ook omdat ik niets heb met zeilen/regatta denk ik.
Dus ja, ik ga voor de zwart-witte.

1 like

Deze versie heeft niets te maken met zeilen of regatta (behalve dan de Rainbow benaming). Eerder Franse luchtmacht…
Ikzelf kom er niet uit welke van beide het meest aanspreekt. De zwarte is ultra functioneel, de gekleurde wat frivoler en waarschijnlijk authentieker. Bij twijfel, beide aanschaffen is mijn advies.

Ik dacht dat alleen de Flyback functie was toegevoegd voor de Franse luchtmacht (en dat de kleurtjes refereerden aan iets met zeilwedstrijden).

Weet jij wat de functie van de kleurtjes is?

Altijd de beste keuze…

1 like

Het zijn “Aeronautical Sector Colors” en verwijst naar bepaalde vliegsectoren. Maar daar heb ik (ook al) geen kaas van gegeten. Misschien zit er een piloot hier op HF die daar iets meer over kan vertellen? Het kan ook zo zijn dat de kleuren echter onderdeel zijn van een design element.
Ik heb er enkele jaren geleden een artikeltje aan gewijd: Insight: Chasing Rainbows! An In-Depth Look At The Zenith El Primero Rainbow - ATELIER DE GRIFF

Verder kon ik nog deze tekst terugvinden, afkomstig uit een Zenith catalogus: “The three color zones, faithful to the aeronautical code, ensure fast and easy reading of short time intervals during directional changes”

2 likes

Leuk/leerzaam stuk!

"Next year we will be 2022 and 30 some years later. Dear Zenith, how about a Rainbow revival edition? In Mango colour please? "
+1

1 like

In principe heeft Zenith al een nieuwe versie uitgebracht. Ook al is de hint naar de eerste Rainbow vrij subtiel.

10 likes

Je bedoelt de kleurtjes op de subdial bij “3”? Ok, ik zou het een knipoog willen noemen

Maar de eerste Rainbow (1992) had geen kleurtjes, die versie kwam pas in 1997 op de markt

De Rainbow serie was in de jaren 90 echt succesvol, ook de Elite duikers. Dus een mangode ( :drum: ) aan deze modellen is niet overdreven.

2 likes

Bij mij wordt de aantrekking steeds groter. Mijn regel is 1 uit en dan 1 in. Dus ff geduld tot na de vakantie zodat ik er 1 kan verkopen en dan toeslaan :muscle::sunglasses:

2 likes

Mango Rainbow :muscle:t3:

12 likes

Een nieuwe Rainbow verwacht ik niet maar ze kunnen wel een Skyline Chrono met mango wijzerplaat uitbrengen. Komt ook aardig in de buurt, al komt het dan uit de Defy familie.
Of een Chronomaster Sport natuurlijk.

2 likes

Die mangoduo van jou is echt A f*ing Mazing.

zou een mooie ode zijn, maar

zoals de Pink of Ice maar dan Mango… :star_struck:

1 like

Deze gezien en gepast. Bijzonder, maar ik hoef hem niet. Oranje vond ik pittig fel.

14 likes

Verre van mooi…

3 likes