Hartelijk dank! Helemaal geen last van de dikte, is erg in balans. De eerste krassen zitten ondertussen al op de sluiting, dit wordt dan ook een daily.
Ik werd getriggerd door bovenstaande in het Nomos topic. De Nomos Orion is het enige horloge dat ik zo nu en dan overweeg terug te kopen. Tegenwoordig komen ze met AR coating heb ik vernomen. Maar naast een JLC MUT Moon…?
Nu is de 39mm Elite ook wel erg mooi. Zou deze in het wit wat minder interessant zijn dan de blauwe van @tompj ? Ik heb hem nog nooit in het echt gezien, en blind kopen is mij een wat te groot risico.
Mooie foto van een prachtig horloge
De Zenith Elite in zowel 39mm als 42mm zijn echt ondergewaardeerde dress horloges. Niet altijd even fotogeniek maar in het echt super. Zeker voor de occassion prijzen waarvoor je ze (nog) kunt vinden …
Hoe bevalt de stalen band?
Goed Erik maar draag het horloge weinig. Vind het nog te mooi om weg te doen maar een echte klik is er nog niet. Ga waarschijnlijk een Antem strap kopen en het dan nog eens aanzien mede dank zij jouw feedback
Op strap is het al een tijdje mijn favoriet dus zeker proberen! Op de stalen band was ik ook hard aan het twijfelen… Verwacht dat die van mij een lange termijn blijvertje is.
ik draag hem ook op staal maar kan niet echt zeggen dat ik de band zo vreselijk vind
vind de sluiting wel een heel stuk minder
De band is voor mij te veel Rolex maar dan minder goed uitgevoerd. Schakels wisselen is ook een lastig karwei maar dat vind ik vooral bij Rolex goed en bijvoorbeeld bij IWC nog beter. Voor mij laat Zenith te veel steken vallen bij de stalen banden. Was ook de reden om mijn Defy weer weg te doen en ik ben niet de enige volgens mij. Heb nu drie EPs die ik niet op staal draag.
Lijkt idd veel op Rolex en kwalitatief ook zeker minder
Schakels wisselen is zeer lastig maar al met al gaat het wel vind ik
Haha. Van harte proficiat!
Hun ladderband is wel top.
Maar de sluiting is blik en de ladder is een specialeke. Niet voor iedereen dus.
dat vind ik nou weer zo’n lelijk ding