Weekend! Dus deze gouden rammer mag ook weer ff uit z’n doosje
Prachtig
Ook een hele mooie.
Mede Zenith liefhebbers, graag even jullie advies. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Chronomaster Original met het El Primero 3600 uurwerk. Nu is het zo dat de middelste/onderste chrono subdial, die de chrono-minuten bijhoudt, gewoon mee liep met de tijd. Ook als de chrono functie niet geactiveerd was. Het kon weer naar 0 worden gereset met de onderste pusher, maar begon dan weer gewoon mee te lopen.
Na even te hebben gegoogled blijkt dit vaker voor te komen, er zijn meerdere meldingen over terug te vinden. Ik heb via de website contact gezocht met het Zenith service center en daar het probleem voorgelegd. Ze gaven aan het issue te herkennen en inmiddels ligt er een service box en een verzendlabel op m’n bureau, klaar om het horloge naar Zenith te versturen voor een check en eventuele reparatie, eea onder garantie.
Nu is het zo dat tussentijds het issue als vanzelf lijkt te zijn opgelost. De chrono functie werkt naar behoren en de chrono-minutenteller houdt alleen de tijd bij indien de chrono functie is geactiveerd, zoals het hoort. Oftewel, alles lijkt weer hunky-dory.
En dus twijfel ik nu… stuur ik m’n Chronomaster op naar Zenith voor een check en ben ik ‘m weken (maanden?) kwijt? Of laat het voor nu voor wat het is, slinger ik ‘m om de pols en kijk ik het vooralsnog even aan?
Herkennen jullie het issue vanuit eigen ervaring? Hebben jullie adviezen?
Doen nu het nog onder garantie is. Ze bouwen hem om naar een latere revisie.
En op je handen zitten zodat je niets nieuw koopt gedurende die 2-3 maand.
Je hebt dus een productie uit 2021.
Ik zou hem opsturen, denk dat die onder garantie best wel snel wordt opgepakt. Recent hadden ze mijn EP (is er wel 1 met 50 jaar garantie) complete service na 5 weken al klaar hadden, lijkt het me de jouwe ook niet veel langer te duren.
Ja, met mijn CMS en het zelfde model als die jij hebt gekloot met het uurwerk gehad.
Beide opgestuurd en binnen een week of 6 (meen ik?) weer terug. Viel me alles tegen.
Ik zou hem altijd opsturen dus.
Nee, maar ik zou hem zeker terugsturen. Je bent hem een paar weken kwijt maar dat is beter dan dat het euvel zich later wederom manifesteert, bijvoorbeeld na de garantie,
Hij komt terug in een betere staat dan nu.
Kijk, dat zijn duidelijke adviezen. Dank! En het klink ook logisch om het te doen. Is het gek dat ik een wat oncomfortabel gevoel heb bij het versturen van een horloge met een (huidige) nieuwwaarde van 10K in een ‘simpel’ PostNL pakketje?
Is een andere partij, en als het mis gaat krijg je een nieuwe.
Not at all, het lijkt inderdaad wonderlijk, en de keren dat ik er gebruik van heb gemaakt (2x) kreeg ik er ook een “iebelig” gevoel bij, maar er gaan dus honderden van dit soort pakketjes dagelijks de wereld over.
Ik heb het beide keren via S&C gedaan. Ook kosteloos en voelde iets beter.
Ah ja, dat is ook nog een optie. Ik kom met enige regelmaat in Utrecht, misschien dan toch maar eens bij S&C langs gaan met m’n Chronomaster.
Wat voor moeten inruilen maar kon hem niet laten liggen.
Tijd terug verkocht maar kreeg al snel spijt dus vanaf vandaag weer in het bezit van een Zenith.
Ik zie ze ook voorbij komen met een kevlar/carbon band kent iemand een band die daar op lijkt?
Gewoon opsturen met de Zenith service box, rechtstreeks naar de fabriek. Is snelste methode en net zo veilig als via een AD.
Nice