Zenith only (Deel 4)

M A C C H I A T O momentje

19 likes

Cappuccino :grin:

2 likes

Waar? :grimacing:

2 likes

Ik ga hier een paar nachtjes over slapen. Er staan er nog een paar te koop, met name in het Verre Oosten :eyes:

Nog een vraag aan de ervaringsdeskundige @ryan: zijn de vintage exemplaren ook goed draagbaar, of merkbaar fragieler?

Ja hij is helaas al een tijdje terug verkocht maar denk er soms aan om hem weer te te kopen en inderdaad hem op iets anders te zetten.

Nee, die zijn goed beschermd. De defy heeft een rubberen ring om het uurwerk zitten als extra schokbescherming. De band van GF is gemaakt van gevouwen schakels welke lichter zijn en rek kunnen vertonen. Het glas is hard en mooi bol.

Een groot verschil is dus de wijzerplaat en de lume. De revivals hebben spierwitte lume waar ik moeilijk aan kan wennen. De vintages hebben mooi bruin of verweerde lume wat beter past bij het horloge. Het kost wat tijd om een vintage te vinden in originele en goede staat maar die zijn sowieso de helft goedkoper dan de revivals. De uurwerken zijn goed te servicen dus dat is geen punt. Nog een verschil is dat de revival die jij post een exacte kopie heeft van de blikken sluiting met fliplock heeft net zoals de vintage. De rode die ik ook heb heeft een modernere sluiting die steviger is met een betere fliplock.

Dus het komt erop neer hoe belangrijk je de staat/ontwerp van de plaat en de stevigheid van de band vindt. En hoeveel geduld en kennis je hebt om een goede vintage te scoren of je liever een moderne koopt zonder gedoe.

4 likes

Dit is mijn strakste/mooiste die ik het meest draag.

20 likes

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ik heb (leuk) huiswerk te doen. Dit model is me nooit specifiek opgevallen, maar bij toeval trok hij opeens mijn aandacht. Dat belooft qua begroting meestal weinig goeds, maar voor de hobby wat moois :slightly_smiling_face:

Dat kan ik volgen, zeer puik :ok_hand:

So! Die was al zo mooi, of is de kast aangepakt?

28 likes

Zo gekocht. Een bekende van me had hem via een buitenlandse marktplaats gescoord dus ik gok op originele staat.

1 like

Ik snap de logica niet helemaal, maar een heel mooi exemplaar in ieder geval.

1 like

Bedoel dat hij hem niet bij een handelaar heeft gekocht en dat het hopelijk een marktplaatsvondst is van een eerste eigenaar die hem amper heeft gedragen.

Daarom beweer ik niet 100% zeker is dat het ongepolijst is want dat weet je nooit zeker. De kans is in ieder geval groot als ik het horloge bekijk.

3 likes

Enige dat ik niet begrijp, is hoe het mogelijk is dat hij nu pas 7 likes heeft.

9 onderstukken! :facepunch:

10, want iedere verzameling moet een karakterstuk hebben.

Weliswaar niet op de GF bracelet, maar draag deze stoere vintage met heel veel plezier. Je ziet hem regelmatig aangeboden worden, maar hebben wel vaak sporen van een zwaar leven.

10 likes

… maar vandaag draag ik de El Primero Chronomaster Original

28 likes

:heart_eyes: