Ik heb geen probleem met blauw. Mooie kleur en inderdaad de huiskleur van Zenith (maar niet zeker of dat deze tint blauw is). Mijn vraag was niet zozeer waarom blauw, maar moet echt alles blauw zijn?
Alles wat je zegt over de GFJ is waar. Maar uiteindelijk moeten we er ook naar kijken en mis ik de samenhang in de gekozen materialen (index ring vs dial), vormen en kleuren.
Maar zoals ik eerder aangaf, misschien in levende lijve een ander beeld.
Misschien precies hetzelfde blauw dat eerder werd gebruikt voor de ceramische Defy? Dus getest en bewezen door reeds bestaande leverancier? Moeilijk in te schatten op foto of het om dezelfde kleur gaat.
En mocht het een nieuw blauw zijn, wees maar zeker dat er heel wat mogelijkheden zijn besproken voordat er een finale keuze is gemaakt.
Ik vind het trouwens wel een erg goede vraag: waarom allemaal blauw en dan ook precies dit blauw. Ik zal eens proberen het Zenith antwoord te pakken te krijgen.
Ok, ik heb ondertussen het officiƫle Zenith antwoord te pakken:
Blauw is dus inderdaad de officiƫle Zenith kleur (wisten we al). GFJ koos de Zenith naam om het hoogste punt in de blauwe lucht aan te duiden. Dus lag blauw voor de hand bij een 160e verjaardag. Deze typische kleur blauw is een keuze van de marketing afdeling omdat het matcht met de officiƫle Zenith communicatiekleur.