Staat hier een in het blauwe te koop.
Ja, die heb ik gezien!
Heel heel mooi!
Wie kan mij uitleggen hoe het zit met de volgorde van de subdials op de El Primero.
Meestal zie ik de 3 en 9 uurs subdial ‘boven’ de 6 uurs subdial liggen. Er zijn ook versies waar de 6 uurs subdial ‘boven’ ligt.
Waar zit dit hem in? Jaartal of serie?
historisch correct is 6 onder 3 en 9
Zenith El Primero: A Comprehensive Guide to the Historic Chronograph C | Teddy Baldassarre
in 2010 hebben ze eens wild gedaan
Review ZENITH El Primero Striking 10th [live pics, price] - CH24.PL
Leuke informatie! Veel om te lezen.
Ok duidelijk. Maar hebben ze deze 2010 versie dan daarna nog vaker geproduceerd?
https://watchbase.com/zenith/el-primero/03-2520-400-69-c713
Deze is gemaakt in de periode 2016 - 2018.
Ik denk dat ze die omgekeerde volgorde tot in 2018 zijn blijven aanhouden.
Ik heb een EP 1969 original gehad in 38mm, er was eerder een uitvoering waarbij ze 36.000bph en automatic op de wijzerplaat hadden gezet, alsook dat de 6 bovenop 3 en 9 subdial stond. Daarna kwam in de levenscyclus een cleanere uitvoering met 6 onder 3 en 9;
Welk bouwjaar was dit?
Die zijn groter. 42mm dacht ik.
Aankoop nieuw in mrt '20, deze uitvoering was er al sinds ca. 2018:
Kijk zo wordt het langzaam duidelijk.
38 millimeter vind ik mooier dan de 42.
Wat klein en verfijnd deze chronograaf. Dat het er allemaal in past!
Het kan nog veel kleiner
Ik had vorige week nog even de open heart gepast. Vind de wijzerplaat nog steeds erg mooi.
Enige wat me in real life juist tegenstond was de vorm van de kast, met name bij de lugs.
Deze staat erg bol, kan het niet echt beter omschrijven, waardoor hij als een dikkertje oogt,
Hebben de andere chronomasters dezelfde kast?
Zal met de maatvoering van de open heart modellen te maken hebben (39.5mm ipv 38mm). De normale EP’s hebben ook niet die opstaande bezel.