Zenith only (Deel 4)

paar bemerkingen:

1. je mouw zit onder de kast, kan zorgen dat hij wat hoger lag
  2. een ZEP heeft vrij hoge lugs; wat maakt dat de staalband het horloge veel groter laat dragen. => ik verkies zowieso leder op mijn ZEP.

En zoals @YY77 zegt, de schuine bezel geeft ook wel een ander effect dan de platte rand + bolle glaasje.

Eens.

13 likes

Waarom is de revival goedkoper dan de original? Lijkt me evenwaardig toch?
Of is het omdat die zonder vouwsluiting komt?

En vooral, waarom zijn ze op C24 zoveel goedkoper? Door de minder klassieke vorm?

Heb je foto’s welke je aan het vergelijken bent?

image

7 likes

Oud vs nieuw uurwerk? De A3817 spreekt me sowieso meer aan (paddle chronowijzer, sharktooth en tricolore in een tonneau kast).

Het is dat er niets meer bij mag komen anders was de A3817 de enige die ik nog zou toevoegen.

1 like

Dat zou het idd kunnen zijn.

De cappuccino en de panda spreken me aan. De tricolor is heel mooi, maar heb al een andere tricolor.

De tonneau heeft karakter, maar dat is ook net wat mijn vrouw er niet mooi aan vindt.

Je zou het haast vergeten maar deze is ook een Zenith, maar wel wat ouder. :innocent:

2 likes

Je bent niet de enige. De oude kastvorm is ook lomp. Daarom is dat weer aangepast.

1 like

Ah kijk😁 dat is het idd.

1 like

Soms doe je iets dat je zelf ook nooit had gedacht.
Ik ben Zenith fan, dat zeker, maar geen fan van skeletons noch van zwarte horlogekasten. En eigenlijk ook niet van rubberen horlogebanden.

En toen kwam deze:

Heel vreemd. Toen ik hem probeerde, klikte hij. Totaal vreemde vogel in mijn kleine collectie, maar dat heeft ook wel wat.

Ondanks de skeleton opbouw toch niet echt onrustig. Allemaal ‘blacked out’, dat helpt.
En vederlicht plus geen krassen dankzij de keramische kast. Extreem comfortabel ook. De band is heerlijk soepel.

26 likes

Hij is schitterend.

Mooi he, hoe dat soms werkt. All the boxes unchecked en toch

1 like

Tsja. Wonderlijk. Maar hier werken die elementen ineens wel voor me.

1 like

Dat is wel een behoorlijk contrast met de manufacture!

1 like

Zeker.

Maar wel dezelfde Zenith kwaliteit.

Dit zijn in geen geval goedkope horloges te noemen, maar de kwaliteit van afwerking en eigen uurwerken gaan wat mij betreft gemakkelijk voorbij aan de concurrentie. Geldt voor deze en voor de Manufacture.

2 likes

Hier een voorbeeld van een van de schaarse Zenith chronomasters voor mannen. Mèt de 6 onderop!

10 likes

Dit is een erg leuk en uniek model. Zeker gefeliciteerd! Ook al enkele malen net niet gekocht maar ik zie het er nog eens van komen…
Vandaag net een setje wielen zien liggen die me er erg aan deden denken!

12 likes

:joy:

19 likes

Eigenlijk heeft @tompj gewoon een setje aluminium velg om de pols. :joy:

Chopard mille miglia is er niks bij.

2 likes