Dit dus.
Opvallende kast!
Ik hou van Big Dates maar heb altijd wat moeite met de happen uit de cijfers.
De niet-chrono daarentegen vind ik een mooie, stijlvolle, dressy versie van de Pilot. Maar zou 40mm icm deze kast hem niet te groot maken?
Als je op de Zenith site kijkt zie je dat de plaat mooier is dan op de hierboven geplaatste foto:
Helemaal mee eens.
Terwijl de Pilot lijn zoveel kansen biedt, zie IWC het concept uitmelken terwijl Zenith minstens net zo veel historie op dit thema heeft…
Inderdaad. Gewoon de oude pilots eens herwerken en in een 40mm uitbrengen. En “Extra Special” mogen ze voor mij weglaten
Yep deze in 40 tot max 42mm…IWC en veel andere merken zie je bezig met evolutie van hun productconcepten. Bij Zenith starten ze vaak weer vanaf 0…in de hoop dat het een commercieel succes gaat worden neem ik aan…
Die zijn mooi zeg. Dat zijn Pilots die me erg bevallen. Allles klopt. Wijzerplaat, wijzers, cijfers en dat mooie blauw. Well done Zenith
Die ajuin
Leuk voor naast het roze?
Gaaf toch?
Nee, ietsje kleiner zou wel mogen. Maar ik vind dat die oude modellen veel meer karakter hebben
Ik zie de Defy Classic Skeleton Ceramic regelmatig hier langskomen en ik heb er altijd een fascinatie voor gehad. Een tijdje terug de Defy Skyline Skeleton Ceramic gepast en ik was erg impressed. Beide modellen hebben best veel wat ik zoek, namelijk skeleton en ceramic, alleen wil ik geen zwart horloge! Deze blauwe volg ik al een tijdje maar nog nooit in het echt gezien:
Iemand ervaring met de blauwe ceramic? En zo ja, hoe vond je de kleur in real life?
Het zou me niks verbazen als er een Skyline in het blauw komt, maar zeker weten we dat natuurlijk nooit.
Het is een fascinerend stuk inderdaad. Ik zat er toevallig deze week ook naar te kijken, doordat @tompj nu de zwarte heeft. Soms vind ik het echt een mooi blauw, op andere foto’s of filmpjes toont het nogal “speelgoedachtig” of eerder paars, bijvoorbeeld:
Helaas vind je ze niet vaak bij de AD’s, die hebben eerder de nieuwe Skylines liggen of de Defy 21.
Ik heb hem een keer bij Jaap vastgehad. Ik vond hem tof. Blauw wel bijzonder. Ik vond het mooi. Weet alleen niet of het niet gaat vervelen op een gegeven moment. Bij zwart heb je daar niet zo snel last van.
Die ziet er extra special uit!
Nee maar:
Gvd nu wil ik weer zo’n witte voor de zomer…
Ja precies, dat heb ik dus ook steeds. Heel moeilijk inschatten hoe deze kleur er in het echt uit ziet. En op sommige oude beelden lijkt de case mooi brushed aan de bovenkant en op andere helemaal mat met alleen de bezel brushed. Alsof er twee versies zijn.
De Classic heb ik al een tijdje niet meer gezien in het echt. De Skyline wel. Daardoor was m’n interesse weer terug gekomen! De stalen vond ik helemaal niks maar de zwarte Skeleton Ceramic was echt zeer indrukwekkend. Helemaal die afwisseling van brush en polish.
Aah goed om te horen! Dus niet te speelgoedachtig blauw? Op sommige foto’s is hij mooi donker blauw, dan ziet hij er op z’n best uit. Zwart is natuurlijk veiliger, snap ik helemaal, maar ik houd wel van een beetje kleur. En blauw kan eigenlijk bij alles.
Wit is zeker heel cool! Ik ben er voor mijzelf achter gekomen dat ik een te wit horloge bijna nooit draag, vandaar dat ik bij blauw uitkwam.
Hmmm. Donkerblauw zou ik hem niet noemen. Is wel iets harder, dat blauw.
Bij de zwarte classic hadden alle renders een brushed case, maar bleek dat het model in het echt een matte case had met enkel de bezel brushed. Nogal een fail.
Maar prachtig model. Heb ook een tijdje de skeleton classic defy overwogen, in alle kleuren .
Ik vind de kastvorm van de classic wel mooier dan die nieuwere skyline skeleton.
Ja ik denk met weinig licht echt donker blauw, maar overdag die hardere kleur die je toch op veel foto’s ziet. Moeilijk moeilijk.
Ik heb even wat video’s en foto’s geanalyseerd en het lijkt er op dat bij de launch en eerste hands-ons de case brushed was, maar dat de uiteindelijke productie modellen mat zijn gemaakt. Misschien hadden ze issues met het productie proces, wel apart. Helemaal omdat de bezel brushed en polished is en dan de rest van de case mat, alsof het niet bij elkaar hoort.
Ik vind de kast van de Skyline ook iets minder ja. Met name van de zijkant lijkt de Skyline veeeel dikker. Echt jammer. Maar bij de zwarte Skyline viel dat weer niet op, kleedt toch af.
Ik heb deze een tijdje gehad. Naast de zwarte die ik nog in bezit heb.
De speelgoed-achtige looks terwijl dit een kwaliteits-horloge is is wat ik leuk vind.
De kleur irl vond ik goed, maar bij bepaalde lichtval zagen de markers er heel tacky en goedkoop uit, vond ik. Dat is de reden dat ik het horloge van de hand gedaan heb. (Via Jaap, dus ik denk dat het exemplaar dat @tompj in handen had mijn horloge was).
Is er iemand op het forum die de witte heeft? Want daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar.
Je vraagt er niet naar, maar verder is dit een heel fijn horloge om te dragen. Licht en draagt super met de rubberen band.