Zenith only (Deel 4)

Raad gevraagd!
Reeds kort vermeld in een antwoord op een ander topic, maar hier meer op zijn plaats.
Ik wil graag de blauwe rubber band bij mijn Defy Classic kopen. Hiervoor moeten dus ook de lugs vervangen worden.
Ik ga sowieso eens bij de AD navragen of deze nog beschikbaar zijn.
Ik heb reeds google, ebay en C24 afgezocht, maar tevergeefs.
Iemand een idee waar ik deze nog zou kunnen vinden? Watch part website?
Iemand ervaring met deze band en lug wissel?
Iemand toevallig nog de band en lugs ergens vanachter in een kast liggen😁?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hier wat foto’s van de werkwijze op een ander forum gevonden:
14562715-fada25026a51d421c9208ef687b4b580
14562717-d22d23f6cec07655a59b5715debe9a79
14562719-c62d286de2d74a8b67aa982e65fff56c
14562721-4f4d9827b04a27715f23e36505315231
14562723-6daa7c08e83dcd35fe36cca58271253a

8 likes

Yes! Met klein schroevedraaiertje en geduld wel te doen. Endinks zijn vastgeschroeft in de kast.

Geen idee waar je ze kan kopen. Via Ace?

Ik had de stalen band met endlinks via Ebay uit China gekocht destijds.

1 like

Gewoon direct via Zenith, even met de conciërge service mailen.

2 likes

Goedemorgen, was drukke dag gisteren dus kan vandaag pas reageren. In de Skyline zit een hoogfrequente El Primero van 36000 bph. Maar omdat het geen chronograaf is, wou Zenith dat toch aantonen en draait de secondewijzer in de subdial elke 10 seconden rond. Klein maar leuk detail voor de liefhebber…

8 likes

Laat wat willen bestellen via de mail maar werd teruggestuurd naar de AD, denk dat ze afgestapt zijn van rechtstreekse verkoop.

1 like

Sinds Tagheuer en Zenith beide deel uitmaken van de LVMH groep vond er wel vaker kruisbestuiving plaats (zoals je zeker al wist). Benieuwd hoe dat in de toekomst zal gaan met de Tornare die nu net is verkast naar Tagheuer.

Heel gaaf! :blush:
Dank voor de uitleg.

1 like

Op de een of andere manier mis ik die GTGs altijd… where do I go wrong?

In januari nog contact gehad over een stalen ladder band voor mijn A3817. Helaas niet op voorraad, maar er leek geen bezwaar te zijn tegen rechtstreekse koop Zenith.

Geen idee?
Ik ben ook gewoon uitgenodigd. Uiteindelijk zal het wat te maken hebben over hoe actief je bent op het forum, en wat voor horloges je meeneemt? Uiteraard ook aan wie het organiseert.

Was voor de eerste keer uitgenodigd maar kon helaas niet bij de GTG in Utrecht zijn, echt balen zeker als je alle foto’s voorbij ziet komen.

Voor degene die heeft kunnen vergelijken, hoeveel groter draagt de revival rechte kast t.o.v. de ronde 38mm kast ? Als een 40mm of nog groter ?

Weet tijd voor een paar foto’s

11 likes

Je bedoelt deze vergelijking;

19 likes

Ik zou zeggen, iets meer aanwezig dan de 38 misschien, maar zeker niet heel veel groter :blush:

Yep !

Dank ! Dan is de wijzerplaat van de ronde misschien groter dan bij de rechthoekige kast ? Op de laatste foto van YY77 meen ik dat te zien.

Ja de plaat is zeker groter bij de 38mm. Je ziet het aan de afstand tussen de date en de buitenkant. Dat vind ik het mooie aan mijn Revival, hij draagt niet persé groot maar hij toont wel groter dan 37mm door de vierkante kast. Ideale compromis mijns inziens.

Niets tegen de ronde 38mm, die is ook top van formaat. DAlleen iets generieker qua algemene vorm :slight_smile:

1 like

Titanium Chronomaster Sport, ref 95.3100.3600/39.M3100

19 likes

19 likes

Nogal wat keuze in Chronomaster Sport tegenwoordig. Ziehier screenshots van vandaag:

7 likes