Vandaag weer de Striking ¹/10th
Ik vindt ze echt totaal niet lelijk. Ze hebben een IWC Mark series style. Al zijn de nummers veel sjieker gedaan met mooie opgelegde nummers. Een beetje zoals de nummers van de SeaQ, alleen dan met een nog beter afleesbaar resultaat. De kast vorm vindt ik ook erg mooi, met zo’n dikke kroon. Ik zie ook wat Nautilus overeenkomsten. Gewoon een recht door zee sterk ontwerp! Het blaast je niet weg, maar het is gewoon erg tijdloos en sterk.
Sommigen vinden een zacht kleurtje als dit niet voor stoere mannen. Ik deel die mening niet en ben trots dit horloge te mogen dragen. Deze plaat is waarschijnlijk de speciaalste die Zenith ooit gemaakt heeft. Gedurfd maar ideaal voor een nonconformist
Geen solide kast bij de echte? Het lijkt alsof de lugs er aan gezet zijn.
Zelfde als de nieuwe kast van de a386.
Dus zeker niet die lelijke dikke.
Wellicht is er door polijsten van de lugs een bevel ontstaan:
Dit is wel een interessante site voor de A386
Ik vind hem schitterend!
Weet iemand of er achterstand is bij Zenith service ? Ik heb vorige week dinsdag via het contact formulier op de site een serviceverzoek ingediend maar nog geen reaktie gekregen.
Eens bellen (naar de shop en vragen om door te verbinden). Ik vermoed dat Julie de boel daar alleen moet rondkrijgen, en ze heeft ook recht op verlof.
Ik zie geen nummer op de site, het algemene nummer in le locle doen ?
Dank, dat is m !
Ze zijn daar niet van de vlugsten, tenminste dat is ook mijn ervaring. Je kan rechtstreeks de service afdeling bellen via +41800 2100 0021 of ze mailen via customer.service4@zenith-watches.com.
Vorig jaar in november nog een Rainbow ingestuurd die in februari klaar was. De volgende Rainbow is alweer naar hen verzonden. Doorlooptijd van 3 maanden is een beetje normaal. Maar de communicatie laat vaak te wensen over (verzendingen).
Ik heb recent een vintage Zenith Surf aangeschaft met een stemvork aandrijving.
Ik heb me helemaal kapot gezocht maar er is zo verschrikkelijk weinig over te vinden online. Heb er maar één andere van gevonden in de UK.
Heeft iemand ervaring met het opvragen van meer info bij Zenith?
Nooit gezien, mooi exemplaar!
Denk dat je meer kans maakt op sommige fora (zoals dit forum).
Ja, dat vind ik toch wel een omissie . Je stuurt je multi-k horloge op (met de speciale verzend service, dat weer wel) maar krijgt geen seintje dat hij veilig is aangekomen. Het enige Zenith geïnitieerde bericht krijg je 2-3 maanden later in de vorm van een bevestiging dat het horloge is teruggestuurd.
Nooit eerder gezien. Erg mooi, prachtige wijzerplaat!
Sowieso nooit een stemvork model van Zenith gezien zonder de XL-Tronic aanduiding op de plaat.
Normaal krijg je eerst nog de offerte waarin je je wensen kan bevestigen vooraleer ze aan de slag gaan. Dat is dan wel weer goed geregeld. En dan enkele maanden later de factuur. Ook tussen de betaling van de factuur en het terugzenden van het horloge kan makkelijk 3 weken zitten.
ik heb die stroeve manier van werken eens aangekaart bij de vorige CEO van Zenith (Tornare) maar moet het misschien nog eens oppakken bij de nieuwe CEO.