Zenith only (Deel 4)

Hmmm, misschien ga ik mijn RG A386 maar zelf brengen in april, geeft meer rust. En anders gaat die mee naar Japan en lever ik af bij de Boutique waar die vandaan komt zodat zij het regelen.

2 likes

Die heb ik niet gekregen. Misschien omdat het een garantie gebeuren was (ZEP Chronomaster Original had bij stilstand na opwinden een ‘shake’ nodig om te gaan lopen).
Inmiddels terug en alles weer ok.

1 like

Dank :+1:

1 like

El Primero dagje vandaag :blush:

30 likes

:drooling_face:

Hoe beoordeelt de Zenith gemeenschap die nieuwe chrono / kalender?
Dit is toch een heel erg fraai horloge en dat in de 38mm kast. :clap:

Mooi maar ik zou toch niet voor deze gaan ivm ontbreken van de chrono paddle, daarnaast is het nieuwe uurwerk niet aan mij besteed alsook de nutteloze decimaalring. Ik vind ook de afgekapte indices naast het dag/maand veld niet esthetisch.

2 likes

Goede punten. Zal er eens in detail naar kijken.
De rosegouden chronomaster staat hoog op lijstje nieuw horloge 2024/2025.
Maar deze panda dial is ook erg fraai en bewonder de combi van functied in compact / perfecte balans design.

12 likes

Ik zal het wel over het hoofd zien, maar wat is er nutteloos aan de decimale schaal? Die dient toch om op 1/10 van een seconde te kunnen meten?

1/10 is de buitenste schaal niet die zwarte ring.

:bulb:
Verdikke, nu heb je me verpest voor dit horloge! :joy:
Had ik van een merk als Zenith toch niet verwacht.

Enige reden die ik kan bedenken is dat bij het uitblijven hiervan, de minuten schaal wel erg op de 1/10 seconden schaal lijkt en daardoor verwarrend en misschien zelfs esthetisch niet fraai.

Is meer om het iconische design van de A386 in stand te houden.

@WatchWalker

Inmiddels antwoord gekregen , dank nogmaals.

2 likes

Dit somt exact op wat ik vind. Toch is hij (verder) erg mooi.

1 like

23 likes

Ja precies dit, paar keer meegemaakt. Een ali express communiceert nog actiever bij een item van 1€…

1 like

Het blijft een schoonheid!

24 likes

Jammer dat hij in de doos ligt, en niet om de pols zit.

1 like

Is helaas ook mijn ervaring…

Klopt helaas. Doordat Zenith opdrachtgever voor de verzendopdracht is, kan je als feitelijke “verzender” dus inderdaad niet je multi-k horloge volgen en moet je maar afwachten of- en wanneer het pakket aankomt…

2 likes