Zenith only (Deel 5)

Zelden tot nooit maar enkele jaren geleden stond er 1 op chrono24

1 like

Zo maken ze ze niet meer.
:heart_eyes:

1 like

Ik bedoel dit exemplaar wat jij hebt.

Ik weet dat ik in contact kwam met die Italiaanse AD maar weet niet meer hoe ik met hem in contact kwam…. Via via, een forum, toch chrono24 ?
Geen idee meer

Op kroko schoentjes vandaag.

20 likes

El Primero dag.

21 likes

Mooie schoentjes!

Leuke regenboog ook hierboven!

2 likes

#ElPrimeroday

15 likes

Wat een coole band! Welk merk?
(Horloge is ook gaaf)

Atelier De Griff straps in België. Speciaal gemaakt op verzoek zodat het past bij dit horloge.

Leuk zo altijd hetzelfde horlogr weinig keuzestress

12 likes

19 likes

De nieuwe Zenith Chronomaster Solo. Vandaag gereleased. Wat vinden we ervan? 40 mm, el primero zonder chronograaf, micro adjustment, 200 m., met en zonder datum.
Ik moet even wennen want mijn Zenith hart vindt m wat gewoontjes maar dat kan natuurlijk veranderen. Ik zag 10k Zwitserse Frankjes met date. Plaatje van het net en voor de sfeer:

3 likes

Ik vind hem er wat uitzien als een Orient, en dat is geen compliment.

2 likes

Die bruine vind ik wel mooi. Maar had stuk goedkoper gekund met een Elite erin.

2 likes

Ik krijg hierbij op het eerste oog wel erg het gevoel dat hier een hoop designelementen van andere horloges zijn samengeraapt.

1 like

Zijn de driehoekige minute markers al eerder gedaan op een horloge?
Die vind ik wel goed samengaan met de gekartelde bezel. Het horloge smoelt een beetje als een ijskristal wat enigszins aansluit bij het Zenith sterlogo.

Je bedoelt de sharkteeth, zo ja op de A3817 en A3818 Covergirl.

1 like

Ja idd.
Vind het hier wel een geslaagde match met de gekartelde bezel.

1 like

Hoezeer ik fan ben van Zenith, word ik niet onmiddellijk warm van dit nieuwe ontwerp/model. Misschien moet ik er nog wat aan wennen, maar voorlopig is het niet mijn ding.

Ik weet ook niet of de “high frequency” nodig is, als je erboven al 36.000 VpH zet.

An sich vind ik het “bliksemschichtje” nog wel leuk, maar heeft het voor mij weinig meerwaarde op de wijzerplaat en als tegengewicht op de secondewijzer, zou ik dan liever gewoon hun ster hebben gezien.

1 like