Zenith only (Deel 5)

Wow, schitterende vondst! Dat hij maar vaak voorbij mag komen.

1 like

De bijgeleverde band is ook heel erg goed.

14 likes

Wel een aardig begin van dit nieuwe topic me dunkt :sunglasses:
Wat een goede staat is die Defy ook nog!

1 like

Komt goed😎

1 like

Elprimeroday!

15 likes

Ook weer bijzonder! Van dezelfde eigenaar als de oranje Defy?

1 like

10th of a second

23 likes

Foto staat hierboven. Deze heb ik met een amerikaan geruild tegen een andere duiker.

Dat is deze dus:

Erg mooi met die roulette bezel. Had die nooit eerder gezien in deze kast. Wel in een andere:
Vintage Zenith A3637 Edelstahl Uhren verkauft auf watchPool24
Zenith A3637
Maar ik zie nu dat die van jou de A3646 is.
Twee schitterende Zenith vintages, wat een geweldige vondst!

6 likes

23 likes

.

:grin:

22 likes

Staat je goed!

1 like

10 likes

Jaa die is weer anders ik heb een zwarte 3637 gehad. Ik denk dat de witte defy geen blijver is voor mij. Het heeft net iets teveel patina.

Ik vind die Rainbow Flybacks echt knappe horloges, zowel in de zwarte als meer kleurrijke versie. Moest ik er ooit eentje tegenkomen voor de juiste prijs in een mooie staat, zou ik het moeilijk vinden om te weerstaan.

3 likes

Je komt ze regelmatig tegen, staat kan natuurlijk sterk variëren. Als je ergens wat ziet, mag je me altijd een PB sturen, voor een extra opinie.

19 likes

Ik ben regelmatig op Chrono24 aan het kijken, ook om de prijzen te leren kennen. Zoals je zegt, durft de staat nogal variëren. Die van jou ziet er echt prachtig uit!

Dank je voor het aanbod, moest ik een concreet horloge op het oog hebben, zal ik iets laten weten :slight_smile:

1 like

Staat van het uurwerk is het belangrijkste in dit geval. Ik had een Rainbow van C24 opgepikt. Prachtig exemplaar, maar toen ik hem na een tijdje wilden verkopen heb ik hem laten servicen, en dat werd een frustrerend en duur geintje. Chronograaf liep niet goed.
Uiteindelijk behoorlijk op verloren. Maar goed dat ik er toch van genoten heb. Blijft een prachtig ding!

15 likes

Enige tips waarop te letten op vlak van het binnenwerk of hoe je dat kan beoordelen op basis van foto’s? Heb je hem laten servicen bij Zenith zelf of een lokale horlogemaker? Hoeveel kostte de service, als ik vragen mag (mag ook altijd via PB indien je dat verkiest)?

1 like

30 likes