Mooi hoor ![]()
Ben online erg gecharmeerd geraakt van de El Primero Triple Calendar en wil ‘m binnenkort eens gaan passen. Heb een relatief smalle pols van 16cm, maar vermoed dat deze dan net moet kunnen. Iemand al ervaring mee?
Ik zou zowieso van leder uitgaan, want de stalen band draagt groot.
Op zich een prachtig horloge. Ik vrees dat dat model bij zo’n geringe polsomvang niet mooi zal vallen. Het achterdeksel komt vrij sterk naar achteren/beneden en de lugs zweven daardoor vrij hoog tov de pols. Hoe kleiner/smaller de pols, des te groter die ‘zweefervaring’.
Ik heb 17cm polsen en heb hem mede om die reden vrij snel weer van de hand gedaan.
Dat zou spijtig zijn, ben al een tijdje op zoek naar een mooie moonphase en dat is erg lastig bij 16cm. Dacht dat een lug to lug van 46 net aan zou zijn ![]()
Als deze L2L maat klopt, is dit niet echt een probleem voor een 16 cm pols. Het is meer wat @hondersotto zegt over de zwevende lugs door het hoge achterdeksel.
Passen = weten.
Ik heb 17cm polsen en ervaar dit ook. Ik heb er echter geen problemen mee en draag mijn CMO heel vaak.
Zowel op leer/rubber als staal.
Zoals je ziet niet zo storend als altijd wordt gezegd.
Ziet er inderdaad weer heel anders uit. Binnenkort dus inderdaad maar even langs de S&C om te passen
Dat is, hoe standaard het ook is, altijd het beste om te doen.
Jammere is dat de band daar niet op maat is. Hoe losser hij zit hoe.meer hij “op de pols ligt”.
Dus trek hem bij het passen zo strak als je hem zult dragen.
Ik kan ernaast zitten (want ik heb geen CMO liggen/gehad om mee te vergelijken) maar ik meen dat de Triple Calendar hoger op de pols ligt dan een CMO zonder die extra complicaties.
Voor @Sab is het vooral een kwestie van zelf proberen en zien wat mooi/comfortabel is. Aan de wijzerplaat en configuratie zelf zal het niet liggen want die zijn geweldig mooi bij de triple
!
Naar mijn gevoel 0,5mm op de onderkant en 0,5mm extra glas.
Ik denk zomaar dat een oude 40mm beter gaat vallen dan een moderne 38. Bij mij was laatstgenoemde geen succes, anders had hij al om de pols gezeten. Je hebt natuurlijk ook nog deze, die vond ik top vallen:
Wat maakte dat je het geen succes vond?
En ik vind die moonphase mooi, maar te klassiek voor wat ik op het moment zoek.
Dit ![]()
Maar passen is altijd het devies.
Kan zo in de catalogus ![]()