Zenith - Pilot Cronometro Tipo CP-2 Flyback

Ook de LE heeft ‘vintage’ vibes …

En ook zijn originele Zenith groene jas staat hem erg goed.

8 likes

Ik heb de stalen versie gepast bij Jaap en ik vond hem prachtig. Ik vond hem voor mijn 17,5 cm pols echter net iets te groot.

En de LE heeft geen doorzichtige achterkant see through caseback :stuck_out_tongue_winking_eye:

Yes sir, present. :point_up: Schitterend horloge met een schitterend flyback uurwerk achter het kijkglaasje. :heart_eyes:

Hier hetzelfde verhaal maar ik begin te denken, dat de (inmiddels mooi gepatineerde) bronzen versie huize ThaPapper niet meer gaat verlaten. :slightly_smiling_face:

4 likes

Het lijkt wel of bij de aged steel de cijfers op de bezel er ingefreesd zijn. Bij de LE is dat gewoon gedrukt zo ver ik mij herinner.

1 like

optisch dingetje … zelfde bezel volgens mij.

1 like

Dat is ook zo, zowel de cijfers als de markers.

3 likes

Ik ben bang dat de bronzen versie hard afschrijft als je hem weer weg zou doen, maar buiten dat vind ik het een subliem horloge. :ok_hand:

1 like

Mooi horloge maar brons :thinking:

De Cronometro kost inmiddels 7.900 list. Tweedehands gaan ze zo rond de 4750-5000. De meeste afschrijving heb je wel gehad. Voor die prijs heb je idd echt een subliem horloge. Vind ook de “scheelheid” wel meevallen, dat is bij een Speedy bijvoorbeeld meer storend. Overigens, de aged steel vind ik leuker dan de bronzen, meer vintage vibe.

5 likes

Als de tipo scheel kijkt, dan kijkt deze Patek zeker scheel :crazy_face:

2 likes

Haha, inderdaad zeg.

1 like

Dat laatste is absoluut waar, en de reden waarom ik een haat/liefde verhouding heb met Speedmasters.

2 likes

Ik vind de plaatsing van de subdials in de Tipo’s perfect en bovendien geen afgekapte cijfers. Meteen goed ontworpen, heerlijk! :tada:

2 likes

afbeelding

Riep iemand scheel?

3 likes

Ik zie het ook niet. :nerd_face:

1 like

Geweldig horloge hè. :joy: Ik wilde er ooit mee eindigen maar het is er nooit van gekomen. :sweat_smile:

2 likes

Hoe kleiner ze de subdials zouden maken hoe scheler hij kijkt :slight_smile:

1 like

Inderdaad, toch verschillend dus :face_with_monocle:

Ik heb ooit iemand horen zeggen; ‘liever een schele dan eentje met x-benen’…