Ik overweeg momenteel de aanschaf van een Tipo CP-2 Bronze maar ken hem alleen van foto’s, waar ik hem overigens wel erg mooi vind.
Wat zijn volgens jullie de pros en cons van dit horloge?
Ik las al een opmerking over het feit dat het uurwerk eigenlijk te klein is waardoor de registers te dicht bij elkaar staan en hij ‘scheel kijkt’, daar staat weer tegenover dat het wel weer een heel mooi uurwerk is.
Ik vind deze opstelling van de subdials erg mooi. Als ze verder naar buiten zouden staan kom je weer in de weg van de markers bij 2, 4, 8 en 10 uur, tenzij ze kleiner worden. Die bronzen kast met goudkleurige (ook brons?) Wijzers vind ik een erg gave vintage look geven!
Gaaf model, gaaf merk en erg draagbaar voor zijn grootte. Ik zou over de reeks niet twijfelen.
De LE standaard zwarte is misschien wel de mooiste, de verweerde stalen flyback en deze bronzen variant zijn wat specifieker. Maar als je het mooi vindt, waarom niet?
Een mooi horloge, vind alleen de kleuren in dit geval een beetje seizoensgebonden oktober november december zeg maar. Dat heb ik ook bij een aantal van mijn eigen horloges, maar deze is een stukkie duurder dan wat ik heb.
Ik heb deze zelf ook gehad en heel graag gedragen. Draagcomfort is ondanks zijn afmeting subliem. Komt oa door de gebogen lugs en geringe hoogte.
De originele tipo CP2 Had een handuurwerk en daar stonden de subdials inderdaad verder naar buiten dan bij de reedition. Kwestie van smaak.
Maar het klopt natuurlijk wel dat het EP uurwerk van zenith kleiner is dan de kast.
Hier kun je iets vinden over mijn mening en ik heb ooit ook een review geschreven zenith tipo cp2 vs jlc deep sea chronograph
Plaatje voor de sfeer. dit horloge kan echt alle soorten banden hebben. Staat ook nog een foto van de original tussen ( A. Cairelli )
Het is een heerlijk horloge dat ik vaak draag. Heb de LE, die vind ik het mooist maar de andere varianten hebben de Flyback dus technisch iets spannender… heerlijk op leer maar ook op Tropic…
Ikzelf heb de ‘aged steel’ variant met Flyback uurwerk graag gedragen maar afgelopen week op jacht naar de volgende toch laten gaan. Hij draagt heerlijk in ieder geval!