NA Zenith Cronometro Tipo CP2

In april 2018 had ik een NA. de JLC deep sea chronograph. Wat een waanzinnig mooi horloge is dat.

Refreshment of the mind:

Kennelijk heb ik nou een zwak voor chrono’s met een draaibare lunettes :slight_smile:

Zoals deze jlc:

En deze Breitling 817 Cp1

Vorig jaar maart, was ik in Spanje en viel mijn oog op een Zenith El Primero 1969.
Er lag toen ook een Tipo CP2, die heb ik natuurlijk heb gepast. Fantastisch! wat een mooi horloge.
Maar ja, als je al een JLC DSC chrono draagt, ga je daar geen Zenith tipo CP2 naast dragen (althans dat vind ik). Dus gewoon de ZEP laten inpakken en de Tipo gelaten voor wat het was.

Een jaar geleden heb ik de JLC DSC verkocht, en het begon toch te knagen. Ik mis hem af en toe. (heel begrijpelijk natuurlijk want een prachtig horloge). Afgelopen zomer was ik bij een kleine GTG, en ja hoor daar was er weer 1. Prachtig, een draaibare lunette, pushers en een zwarte dial zitten hoog bij mij. De honger hield aan.

Soit, er gaan weer enkele maanden voorbij, en ineens krijg ik het weer op mijn heupen.

Via een bevriende hf’er vernam ik dat er wellicht weleens ergens een tipo cp2 te koop zou kunnen komen.
Nou dat heeft niet lang geduurd voordat ik daar mee aan de gang ging. Dank aan de verkoper. :ok_hand:

Dit keer dus geen JLC, maar de Zenith variant. Prachtig horloge van een geweldige manufacture.

Het verhaal in het kort is dat in de jaren 60 van de vorige eeuw, het Italiaanse leger een bestelling plaatse bij Zenith. De distributeur / handelaar A. Cairelli, die al eerder leverde aan het Italiaanse leger werd hiervoor ingeschakeld. Van de originele Zenith tipo cp2 zijn er ca 2500 geproduceerd, handwinders.

Eind 2016 presenteerde Zenith, geheel onverwacht de re-edition van de tipo CP2, met een el primero automaat gelimiteerd tot 1000 stuks.

Goed, genoeg geschreven nu is het tijd voor een aantal foto’s, temeer ik vanochtend een aantal nieuwe banden heb ontvangen en gemonteerd.

Blauw, bruin, grijs en een tropic. Grote blij in huize Brick. :grin:

. .. ..

:beers:

89 likes

Fraai ding, wow! Veel draagplezier. :ok_hand:

Dat lijkt me helemaal geen gekke afwijking!
Niets om je zorgen over te maken … :sunglasses:

1 like

Kerel. Stop jij eens met mooie horloges kopen! Damn :drooling_face:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met de Zenith!

1 like

Lekker man! :ok_hand:

1 like

Sjezus wat een schoonheid. :star_struck: Geniet er van. Prachtig :ok_hand:

1 like

Sodemieter, nog een Tipo CP2 op HF… En wat voor één!!
Fantastisch, wat een prachtige Zenith, geniet ervan!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Topper! Gefeliciteerd!

1 like

Zooo die is gaaf! Gefeliciteerd, mooi verhaal over de ‘hunt’ ook. :ok_hand:

1 like

Mooi! Veel draagplezier

1 like

Thanks! Ben er ook :grinning: mee.

Fraaie Zenith.

Die tropic combo is broekbollend :star_struck:

1 like

Prachtige Zenith, Top merk.
Gefeliciteerd met je NA.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Van de horloges afgebeeld in je post vind ik de Zenith misschien wel de mooiste.

De faux patina-meets-luminova van de Breitling vind ik maar raar en vergeleken met de JLC oogt de Zenith super goed in balans (met mooiere wijzers ook), fraai hoor!

gefeliciteerd met je aanwinst!

1 like

Prachtig

1 like

Wat zeg je mij nu?!

Het is geen faux patina en al helemaal geen luminova :see_no_evil:

Het is patina. The real stuff. :star_struck:

1 like

Thanks. Vind het zelf ook altijd gaaf, mits het een goede tropic is. :ok_hand:

1 like

Dit is wel een dingetje inderdaad. Als je tips hebt…

1 like

Schitterend! :star_struck: Gefeliciteerd!
Die kan ook elke band hebben trouwens; ze staan allemaal even goed. :ok_hand:

1 like