Zenith - Pilot Cronometro Tipo CP-2 Flyback

Erg mooi horloge! Maar ik denk zelf dat je spijt gaat krijgen van de brons uitvoering!

4 likes

Gaaf model, gaaf merk en erg draagbaar voor zijn grootte. Ik zou over de reeks niet twijfelen.

De LE standaard zwarte is misschien wel de mooiste, de verweerde stalen flyback en deze bronzen variant zijn wat specifieker. Maar als je het mooi vindt, waarom niet? :blush:

1 like

Een mooi horloge, vind alleen de kleuren in dit geval een beetje seizoensgebonden oktober november december zeg maar. Dat heb ik ook bij een aantal van mijn eigen horloges, maar deze is een stukkie duurder dan wat ik heb.

1 like

@Brick heeft de stalen versie van deze gehad

2 likes

Mooiste uitvoering zo in brons imho. Schitterend.

Jammer van de maat :expressionless:

3 likes

Prachtig horloge!

Ik heb deze zelf ook gehad en heel graag gedragen. Draagcomfort is ondanks zijn afmeting subliem. Komt oa door de gebogen lugs en geringe hoogte.

De originele tipo CP2 Had een handuurwerk en daar stonden de subdials inderdaad verder naar buiten dan bij de reedition. Kwestie van smaak.
Maar het klopt natuurlijk wel dat het EP uurwerk van zenith kleiner is dan de kast.

Hier kun je iets vinden over mijn mening en ik heb ooit ook een review geschreven zenith tipo cp2 vs jlc deep sea chronograph

Plaatje voor de sfeer. dit horloge kan echt alle soorten banden hebben. Staat ook nog een foto van de original tussen ( A. Cairelli )

7 likes

Dat heb ik gezien, maar het is juist het brons dat me zo aanspreekt (als vnl. vintage liefhebber)

Ik zou em skippen.

1 like

was ook geen Flyback

2 likes

Ah ja dat klopt. De limited edition is geen flyback uurwerk.

1 like

Valt best mee toch? Je mag niet voortgaan op zijn cijfers op papier.

:point_up:

Ik vond hem iets groter, maar comfortabeler dragen dan een Speedy bv. Door de dikte inderdaad.

2 likes

Zeg jij het maar. Pols van @Rolopalooza :nerd_face:

5 likes

Staat zeker goed! Zolang het comfortabel blijft en het horloge niet topzwaar voelt of beweegt bij het dragen :+1::blush:

Maar niet op die strap… rubber is nooit echt comfortabel :wink:

Na jou argumentatie te hebben gelezen evenals de ervaring van @Brick, zou ik zeggen: go for it

4 likes

Hahahaha Ik wist toen ik dat plaatste dat jij met de foto zou komen :smile: :smile: :smile:

Te doen maar aan de grote kant naar mijn idee. Laten we het daar op houden :wink:

2 likes

ik blijf erbij, het lag aan die tropic :wink:

2 likes

Het is een heerlijk horloge dat ik vaak draag. Heb de LE, die vind ik het mooist maar de andere varianten hebben de Flyback dus technisch iets spannender… heerlijk op leer maar ook op Tropic…

5 likes

@ThaPapper Heeft/had de bronzen variant meen ik.

Ikzelf heb de ‘aged steel’ variant met Flyback uurwerk graag gedragen maar afgelopen week op jacht naar de volgende toch laten gaan. Hij draagt heerlijk in ieder geval!

8 likes

Ook de LE heeft ‘vintage’ vibes …

En ook zijn originele Zenith groene jas staat hem erg goed.

8 likes

Ik heb de stalen versie gepast bij Jaap en ik vond hem prachtig. Ik vond hem voor mijn 17,5 cm pols echter net iets te groot.