Hernieuwde NA! Jaeger LeCoultre deep sea Chronograph versie 2021

Hoe is het mogelijk? Dat je 2x hetzelfde horloge koopt :see_no_evil:

Ik lees dat natuurlijk met enige regelmaat mbt bijvoorbeeld de Speedmaster, maar eerlijk is eerlijk dat dit bij dit horloge mij zou gebeuren had ik niet gedacht.

In april 2018 koop ik een JLC DSC. Man wat was ik in de 7de hemel.

Zie dit topic:

Helaas (achteraf gezien) heb ik die eind 2019 verkocht. Ik wist het goed, eenmaal gehad, dat is dat.

Maar goed. Er kwam een jaar later een een hele mooie vervanger een soortgelijk horloge, de zenith tipo cp2 heritage. :ok_hand:

Daar heb ik toen ook een NA topic over geschreven:

Geweldig horloge is dat.

Door de aanschaf van dat horloge kreeg ik een aantal keer de vraag per DM over de afmetingen, draagcomfort etc en het verschil
met de JLC.

Ik heb toen besloten om een review te schrijven over de verschillen tussen de JLC en de Zenith.

En je leest het al aan het einde van dat topic. ‘Voor nu is mijn keuze dus de zenith…’

Ai Ai. De eerste opening is te lezen. :laughing:

En toen: een zijsprong.

Recent kocht een bekende van mij een JLC DSC via het HF. IK had hem daar natuurlijk bij geholpen.

Op een vrijdag middag in november ontmoet ik deze kennis per toeval en had hij de Jaeger diezelfde ochtend opgehaald in het midden van het land. Een pracht exemplaar was het en ik was ook weer opslag verliefd.

Hoe dan ook, toen @Myspeedyworld mij aangaf dat hij ook interesse had in een JLC DSC vroeg hij mij of hij die kennis van mij mocht benaderen om die JLC eens te ‘passen’.

EN JA HOOR! Myspeedyworld was ook verkocht. Ik natuurlijk razend enthousiast en gunde ik hem die JLC die hij bij een ander forum genoot heeft kunnen kopen.

2 Jaeger’s DSC in korte tijd in mijn omgeving is niet goed voor mij.

Lang verhaal iets langer, na 3 weken kreeg ik de laatste JLC aangeboden, deze kon ik natuurlijk niet weigeren.

Happy met mijn hernieuwde NA!

Oh en in tegenstelling tot de review heb ik beide horloges nu in bezit ( de zenith staat dan wel in het blauw) en ik moet zeggen de review van destijds is accuraat.:sunglasses:

.. .
.

En nog een chrono gtg afgelopen week

Wat een heerlijke hobby hebben wij toch! :star_struck:

96 likes

Bijzondere chrono is het! Hij lijkt zo groot, maar als jij hem kan hebben, dan moet dat meevallen.

2 likes

Briljant horloge!

2 likes

Waanzinnig horloge!!

2 likes

Ja hoor dat valt reuze mee. De zenith is groter en die draagt ook prima. :ok_hand:

1 like

Topper en de rest mag je ook geen rommel noemen trouwens! Mooie set :star_struck:

1 like

Congrats! Geweldig horloge en geniet ervan.

In mijn beperkte set was de overlap met de speedy toch te groot. Ach ik klaag niet als ik zie wat ervoor terug is gekomen :wink:

En ik kan hem nog vaak genoeg zien :slight_smile:

1 like

Kost een paar centen (het setje), maar dan heb je ook wat…

1 like

Doet me pijn aan de ogen :star_struck:

1 like

Geweldig horloge!!
Nogmaals gefeliciteerd en heel erg veel plezier gewenst!!

Fijn ook dat het horloge in de omloop blijft! :grin:

1 like

Cool man, van harte. Ik snap wel dat je deze terugkoopt. :+1:

1 like

Oeh! Nice man!

1 like

Prachtig :star_struck: gefeliciteerd

Proficiat man ik vind em ook grandioos

1 like

Mooi hoor, enjoy!

1 like

Prachtig!

1 like

Nice!

1 like

Mooie verzameling “chrono” knopjes :sunglasses: En ook mooi te zien de verschillende voorliefdes van de HF leden hier :ok_hand:t3:

1 like

Mooi hoor! Proficiat met de “hereniging”.

1 like

Wat een prachtige klok😍

1 like