Zenith Port Royal V Elite rectangular

Gisteren dit vierkante horloge ontvangen vanuit Italie. Gezien de mooie prijs en het feit dat dit model uit productie genomen is via internet gekocht. Ik vind dat bij een AD kopen met alles erbij uiteraard veel leuker is dan een DHL man aan de deur.

Daarbij ondervond ik nog enkele nadelen van "op afstand’ kopen.
Het horloge is nieuw maar werd tot mijn teleurstelling geleverd zonder de originele mooie Zenith doos en zonder gebruiksaanwijzing.
Daarbij is de horlogeband aan de korte kant voor mijn pols.

Enfin, mijn vraag is of iemand mij kan vertellen of de datum versteld moet worden door de kroon met de klok mee te draaien of juist niet.

Wil namelijk forceren voorkomen.

Bij voorbaat dank voor het antwoord. Groet, Bob

Bij mijn Elite (kaliber 680) kun je de datum zowel vooruit als achteruit instellen. Gebruiksaanwijzing geeft aan dat je in principe terug moet draaien.

Bedankt , Sander!

Groet, Bob

kweenie hie ie werkt, maar proficiat met je aanwinst!

als t verkeerd omschreven staat bij de verkoper, zou je kunnen kijken of je gecompenseerd voor kan worden.

Hallo Marnix, De dealer geeft schriftelijk twee jaar “eigen garantie”.

Zenith zou geen eigen garantie meer verlenen aan “old stock”/discontinued horloges.

Dit kan ik me voorstellen maar dan mis je dus ook de garantie/ID kaart van het horloge die er niet bijgeleverd wordt!

Daarbij wordt er dan ook geen originele box geleverd.

De informatie schoot echt tekort in de advertentie; de vermelding dat er een band gemonteerd is van 17,2 cm. lengte ontbrak eveneens.

Horloge kostte dus E. 1875,= i.p.v. E. 3300,= maar toch…
Ik heb inmiddels navraag gedaan bij de dealer in Italie

Bob4160 Schreef:

Ik heb inmiddels navraag gedaan bij de dealer in
Italie

Ben benieuwd hoe 't uitpakt.