Beste forumleden,
Beetje verliefd geworden op deze Zenith Prime Chronograph uit jaren 90. Bijgaand gevonden via Chrono. De wijzers hebben wat verkleuring/patina, waarover ik twijfel.
Doen of verder kijken?
Dank voor jullie advies!
Beste forumleden,
Beetje verliefd geworden op deze Zenith Prime Chronograph uit jaren 90. Bijgaand gevonden via Chrono. De wijzers hebben wat verkleuring/patina, waarover ik twijfel.
Doen of verder kijken?
Dank voor jullie advies!
Geweldig binnenwerk, die je in zijn volle glorie kan bewonderen
Prachtige wijzerplaat
Echte all rounder
Mooie maat
DOEN🤟
Even uitzoeken of het uurwerk geen vochtschade heeft. Die verkleurde wijzers duiden daar m.i. toch een beetje op. Als dat OK lijkt: DOEN. Mooi model, perfecte afmetingen, interessant uurwerk.
De prijs is wel belangrijk ook voordat ik Doen! roep.
Wel een prachtig horloge.
Staat hier:
Ik ben gek van chrono’s dus ik ben gauw overtuigd. Vind het wel een mooi horloge maar die datum op half 5 bij die Zeniths begrijp ik nooit. Zou voor mij een no-go zijn.
Doen! Maar dan wel pas als de staat van het binnenwerk helemaal helder is.
Prijs is wel correct , uurwerk e.d controleren is goed advies.
Ook polsmaat is belangrijk , hij draagt redelijk klein.
Verder een prachtig horloge , heb hem ook gehad!
Ik persoonlijk zou langer doorzoeken naar 1 die in perfecte staat is.
Ik verkocht mijn exemplaar dit jaar. Gezien de reacties daarop, vind ik de prijs zo’n 300 te hoog.
Ik nam hem van je over tijdens een zeer aangename deal
Was wel de zwarte versie, volgens mij gaan die witte toch wel stukje makkelijker en voor wat meer de deur uit.
Die witte gaat zeker voor meer dan de zwarte versie. Prijs lijkt me scherp net onder de 2K
Absoluut waar , de zwarte versie brengt echt minder op , niet voor niks , de witte versie is echt mooier!
Dank allen voor de tips en wijze raad! Ik ga informeren naar waterschade en bedenken of ik niet toch doorzoek naar een mooier exemplaar . Wat een fantastisch horloge!
Mits geen waterschade: doen.
Waterschade moet je dan ook aan het binnenwerkje zien.
Vraag wat extra foto’s
Is een top horloge! Ik heb de mijne van @Ronald overgenomen. @Rolopalooza is eens komen passen en was direct verkocht, heeft m niet lang daarna zelf ook op de kop weten te tikken.
Het horloge draagt inderdaad bescheiden en is een pracht om je pols. De prijs lijkt mij zeer aantrekkelijk (misschien iets te?)… De witte gaat inderdaad voor meer weg dan de zwarte (en ook een stuk sneller).
Ik vind de Zenith Prime werkelijk waar een prachtig horloge. Zeker in combinatie met een struisvogel lederen band zoals hierboven. Dus qua horloge zeker doen! Wat betreft chrono24 heb ik geen ervaring, maar gevoelsmatig zou ik het toch erg spannend vinden om geld over te maken naar het buitenland en dan het horloge ongezien via de post binnen te krijgen.
Mooi. Wel checken op andere vochtschade. Het glas in de caseback (aansluiting op caseback zelf) is volgens mijn toenmalig horlogemaker een zwak punt.
Heb in de mijne ook eens condens onder’t glas gehad.
Heb 1700€ incl. service (Pikotech) voor mijn zwarte betaald. Wel in 2012 of zo.
Die uitleg van de naam is ook gaaf: Primero -/- de ro (voor rotor)