Dag, allen ik ben op zoek naar expertise ivm het volgende horloge. In deze advertentie wordt een Zenith aangeboden met Romeinse aanduiding. Ik ken alleen vintage Zenith met cijfer aanduiding. Wie kan hier meer over vertellen?
Zie hieronder de link. Groet Joris
Ik heb deze ook gezien en vond de plaat verdacht. Niet zozeer dat het Romeinse cijfers zijn (weet niet of deze in die tijd zijn gebruikt) maar de vormgeving van deze cijfers vond ik te modern voor dat tijdvak.
Daarnaast vond ik de staat van de plaat te mooi voor zijn leeftijd, dit gecombineerd met de ongesigneerde kroon (wat volgens mij niet klopt) maakt het voor mij een NoGo…
Toen ik dit zag dacht ik wel meteen redial.
Wat bedoel je met redial?
Een wijzerplaat die opnieuw gedaan is en dus niet origineel is.
dat dus + geen info over de service status en voor die prijs had er ook wel een foto van het uurwer/binnenwerk bij gemogen.
Alles bij elkaar, voor die prijs waar kennelijk ook niet over onderhandeld kan worden (wat zijn onzinbiedingen?), lekker voorbij laten gaan.
van MP/aanbieder
foto’s spreken voor zich
Precies, ook dat dus.
Bij deze moet je zeker uurwerk en binnenkant deksel checken. Uurwerk of het wel Zenith is en de deksel of die wel gemerkt is.
Zeker weten!
Maar eenmaal afgehaakt vanwege de plaat en kroon, hoef ik de binnenkant niet meer te zien.
Allen heel erg bedankt voor alle ingebrachte kennis. Ik heb van de koop afgezien.
Jeuris ik heb met aandacht je vraag gelezen . Ik weet niet of mijn schrijven nu nog een meerwaarde heeft maar ik heb een Zenith cal 2542 32 mm doorsnede met Romeinse cijfers .Uit mijn Zenith verzameling . De cijfers onder de balans kan ik niet lezen . Deze op het deksel buitenkant 1450515
Naar mijn zeer bescheiden kennis denk ik dat deze van 2de helft 1960 is . Wie we