punt
Militaire chrono? Ik vind het echt tool-achtig, in ieder geval. De Polaris in het echt gezien, de chrono en Zenith niet
Wel als dit je vliegtuig is:
Toch he, iedere keer als ik die kast zie denk ik hé, een Boldr venture?
Ik heb dat wel bij de kast van de defy.
Niet bij deze.
Je hebt op het moment een indrukwekkende set, met een paar bijzondere horloges en als ik me niet vergis ook vrij constant. Ik vind eigenlijk dat beide horloges die je laat zien het net niet halen bij de rest van wat je nu hebt; worden dat ook zulke blijvers, denk je?
Anyway: de JLC vind ik wat meer van hetzelfde en die hard-witte datumplaat zou me storen. Van deze twee dus de Zenith!
Versta me niet verkeerd. Ik vind de Boldr Venture tof. En m’n SBGV245 had ook wat van deze kastvorm weg. Als je lang genoeg doorgaat denk ik dat ik m’n stem ga veranderen.
Maar je hebt veel zwarte horloges met zwarte bezels. Zowel de Polaris als deze zijn tenminste anders. Ik snap bijvoorbeeld de combi van die andere Zenith en die Breitling niet, dat voelt als een doublure, en ergens heb ik dat ook bij de Dweller en de Sub.
Als je die Breitling weg zou doen, zou ik de dubbele Zenith naast de dubbele Rolex beter begrijpen, trouwens. Dan ruikt het naar focus.
Dank.
Is in principe ook niet de bedoeling. Ik zoek eigenlijk nog een dagdagelijks horloge.
Die moet je natuurlijk ook hebben!
Ook dan zou ik zelf nog even verder zoeken.
Succes!
Wat is het verschil met een dagelijks horloge?
Wat een horreur😬
Als je dan toch dat soort bedragen gaat stuk gooien…
Vergeleken met het blauw of zwart van de standaard polaris is de mariner wel andere koek…
Prachtige kleur man. Dat zou nou echt eens wat toevoegen aan die verzameling van @Brick.
Maar wat mij in al die foto’s opvalt, storen jullie je niet aan het feit dat de urenwijzer nipt te lang is? Die had van mij op mogen houden bij de binnenste minuten-track.
Goede vraag! Helemaal niks. Meer een synoniem met meer letters.
Mm vind van niet. Hij loopt keurig door tot de indexen van de uren.
Maar de vraag is wel wat doet die binnenste minutenring daar?
en dagdagelijks allitereert lekker…
Hoe langer ik naar de Polaris kijk, hoe minder hij voor me werkt. Die binnenste minutentrack, daar zou voor mij de urenwijzer op moeten houden, niet midden in de uren-indice.
En dan is de buitenste minutentrack op de rehaut/roterende bezel. Daar komen de secondenwijzer en minutenwijzer dan weer niet, uiteraard, want de rehaut is een brug te ver. Maar ze hebben er geen duikers-set van gemaakt, dus ze lijken de ambitie te hebben om tot die track te strekken.
Het resultaat, hoe langer ik er naar zit te loeren, is uit balans. Ik ben om. Ook al is daar de wijzerset nipt te kort, het is gebalanceerder.
Dat was mij niet direct opgevallen toen ik een Polaris in de hand had.
Zenith it is.