Zenith Spaceman A791 glas.

Nu het wat kouder wordt, is het moment gekomen om gestrande projecten van het schap te halen alvorens de winterdepressie zijn intrede doet.

De doorn in het oog van het moment: een glaasje vinden voor deze Zenith Spaceman A791. Plexi, hele speciale vorm met ook nog eens een lip die achter de kast valt.

Wie o wie kan mij zeggen bij wie ik hiervoor kan gaan aankloppen? Ergens in een stoffige voorraad moet nog eentje liggen, maar waar…

Verder ligt alles klaar voor montage, fris gereviseerd.

Heb je wat maten van de juiste afmetingen. En eventueel een foto van het oude plexiglas.

Ik heb het horloge helaas zonder oud glas gekregen. Had er zelfs niet bij stilgestaan een paar maten door te geven omdat het mij dermate specifiek lijkt.

Qua breedte is het zichtbare deel ongeveer 22mm, hoogte op zijn hoogst (in het exacte midden van de kast) 23mm, op zijn laagst in lijn met de facetten op de zijkant 10mm. De vorm van het hele glas incl. de lip die in de kast valt moet gewoon rond geweest zijn, diameter 32mm.

Aan de restjes te zien, lag er eerst een zwarte pakking in de kast, daarop de lip van het glas en vervolgens een schroefring om het geheel te fixeren.

1 like

Misschien ook nuttig: de lip is aanzienlijk dunner dan het glas zelf, de paar kleine beetjes die nog geklemd zaten ,schat ik op ongeveer 2mm, het glas zelf moet eerder 4mm dik geweest zijn, op zijn dikst in het midden iets van een 5mm.

Ben nog op vakantie maar als ik terug ben zal ik een kijken wat ik nog heb liggen. Mvg.

Hier lijkt nog een glaasje en een pakking op te zitten. Wat prijzig voor alleen het glaasje maar wellicht dat een leuk bod werkt.

Ik had de man al gecontacteerd, maar 150 is inderdaad wat pittig, daarom dat ik het eerst hier even probeerde.

Ik zou ook niet weten waar ik een officiële Zenith onderdelenlijst kan vinden voor dit horloge. Met een exact referentienummer is het allicht wat makkelijker te googlen.

Heb jij nog een voorraad NOS Zenith glaasjes liggen? Enig idee wanneer je even zou kunnen kijken?

De enige andere optie is momenteel de volledige kast op eBay die reeds gepost werd. Als er echt geen andere optie is, sla ik best zsm toe.