Deze horloge gekocht als Stellina. Ik dacht dat de Stellina altijd secondewijzer had. Nummer op achterzijde is 01.1001.172. Caliber 2320
Mooi ding met die Romeinse cijfers.
Deze heeft zeker geen secondenwijzer. Nooit gehad ook. Kijk maar naar de massieve centrale as waar de minutenwijzer op zit. Maar duidelijk ook geen kleine secondenwijzer.
Ranfft voorbeeld gedateerd op 1980. Klopt dit met een eventuele productiedatum die te achterhalen is via dit no.?
Op Chrono24 zie ik meerdere Zenith Stellina’s; met kleine, centrale en zonder secondenwijzer. Er zijn dus vele varianten ogelijk denk ik.
https://www.chrono24.my/zenith/stellina--mod787.htm
Hopelijk heb je iets aan deze info.
Bedankt voor jouw bijdrage. Wellicht is de seconde aanduiding gewoon niet ingebouwd in deze uitvoering.
Deze is NOS een 34 mm doorsnede zonder sec. wijzer .
Ik twijfelde altijd , is dit wel juist zonder secondewijzer .
Maar het is blijkbaar juist.?? Wat denken juliie . Achterzijde 182 D 793
Spijtig genoeg heb ik het materiaal niet voor dit type te openen;Welk cal zou dit kunnen zijn. ?
Ook dit horloge heeft enkel Zenith en geen sterretje op de wijzerplaat. Omdat het ook een geprinte wijzerplaat is zoals de zwarte, vermoed ik dat het uit dezelfde periode zou kunnen komen, na 1975 en misschien ook caliber uit die periode zoals 2320?