Voor de Zenith kenners hier. Ik kwam deze tegen. Verkoper lijkt betrouwbaar voor zover ik het kan beoordelen. Maar toch voor de zekerheid de vraag of iemand hier red flags ziet.
Helaas geen kenner, alleen liefhebber…
Betekende dit niet dat alleen de plaat tritium had?
(Geen T- ervoor)
De wijzers hebben ook lumen lijkt het, dus mogelijk is de plaat of de wijzers niet origineel.
Onderdelen kloppen hoor. Ook de caseback is niet vreemd.
Je moet met zo’n vergulden kast goed kijken naar de staat van de goudlaag op de hoeken van de lugs. Is nu niet te beoordelen op bovenste foto, vanwege lichtinval. Daar zou ik me het meeste druk om maken.
Welk verschil zie jij?
Lijken me erg vergelijkbaar.
Ik ben geen zenith expert maar ik zie hier geen obvious red flags.
Klopt de kroon?
Je kan kijken of de lume niet te ver weggebrokkeld is. Ik zie ze wel zitten maar dat zijn wrs bolletjes geweest en ze lijken nu vlak.
Deze zou ik ongezien kopen. Strak.
Mijn mening:
Het uurwerk heeft niet de kenmerken die de Indiase (??) varianten hebben, althans die vallen mij soms in negatieve zin op, ook hier op Hf kwam er gisteren nog eentje voorbij - en daar reageerde iedereen vreemd genoeg lyrisch op, terwijl ik had verwacht dat 'ie weggevlagd zou worden. Dus dan kun je deze blind binnenhengelen, dunkt mij.
Voor wat het waard is:
Zenith werd (via Favre-Leuba) in India geleverd en daardoor zijn er flink wat in omloop die minder verzamelwaarde hebben, die ogen meer generiek. Deze lijkt juist de echte look & feel wél te hebben. Alleen al dat datumvenster en de dunne lume zie je niet op de Indiase versies. Plus het nettere uurwerk, zoals gezegd. Go for it.
Hij is mooi hoor…
Zwarte indices, nog nooit gezien op zo’n cleane gouden plaat. Staat ook mooi bij de zwarte vulling van de wijzers.
Kan echt niets zeggen over de echtheid maar als er al sprake is van customization dan is het smaakvol gedaan.
Maar hoe groot is hij wel niet? Zo’n brede spacer om een 2552PC uurwerk, dan gaat hij richting 40mm denk ik. Voor een vintage erg groot!
Hoi Kever, Ziet er volgens mij gewoon goed uit! Ik zou wel even vragen wanneer deze voor het laatste service heeft gehad en of deze op het moment goed loopt en tijd houdt? Dit zijn valkuilen van mij geweest waardoor er toch soms nog een flink bedrag bovenop kwam. De Swiss Made T ipv T Swiss Made T is omdat deze niet overal tritium heeft inderdaad maar zeer beperkt.
Klopt, het goede nieuws is dat de 25x2 calibers betrouwbaar is, er makkelijk aan onderdelen of donors te komen is en er hier op HF horlogemakers zijn die dit uurwerk goed kennen en voor een heel redelijke prijs kunnen servicen.
Dank allen, wat een hoop kennis is er toch op HF!
Hij zou 36mm zijn, voor mij de minimale diameter
Of een lik zwarte verf op de zwaar verweerde goudkleurige indices?
Hij is onderweg…
Gefeliciteerd!