Zenith uurwerk anders dan op de afbeelding (Japan uitvoering?)

Beste Mede leden,
Kan iemand mij vertellen waarom dit uurwerk anders is dan de afbeelding op de site?

Ik heb dit horloge vandaag over gekocht met alle papieren erbij.

Ga der vanuit dat het een origineel exemplaar is.
Echter is het uurwerk anders.

Kan iemand bij vertellen waarom?

Kan iemand mij vertellen waarom mijn uurwerk anders is dan het uurwerk op de plaatjes?
Japan editie?

1 like

2 likes

Die van jou is meer open gewerkt. Hoe zit de voorkant er uit? Er zijn toch opengewerkte en “normale” versies?

1 like

Klopt! Ik ben op chrono wel een paar exemplaren inmiddels tegen gekomen die ook open zijn en de meeste zijn in Japan te koop… wellicht dat er een expert hier er me meer over kan vertellen

Hier zit het uurwerk ook in🤔

@WatchWalker

Kom er eens in! Wellicht weet jij dit?

@SemCo. zie hier:

Hier zit toch het gewone uurwerk in?

Watchwalker maar even afwachten idd.
Ik zou zenuwachtig worden :nerd_face::grimacing:

2 likes

Een goede horlogemaker die nu al een Chronomaster sport heeft nagemaakt waarbij de chronograaf in 10 seconden een rondje maakt, als daarnaast TS het horloge kan registreren op de Zenith site zie ik niet hoe dit iets anders is dan het eruit ziet.

Uiteindelijk denk ik dat alleen de CS van Zenith uitleg kan geven of er een modificatie heeft plaatsgevonden.

Edit: lees nu wat over de 3604 op watch-wiki.net, verrassend dat die bijna 50 componenten minder heeft dan de 3600 (als de informatie klopt).

1 like

Ik zou bang zijn een goede fake in handen te hebben, met een uurwerk wat al langer bestaat & in eerste instantie gewoon juist lijkt.

Het lijkt mij niet dat dit een MOD of andere gekkigheid is.
Zenith gaat dit model niet met 2 uurwerken in elkaar zetten lijkt mij.

Ik geloof niet dat het fake is, normale EP 3600 tikt nog steeds 5hz, zie een fake dit niet zo snel doen.

1 like

Waarom zou zenith dat niet doen en andere merken wel?

Ok, maar dan moet er dus een 3604 los verscheept zijn en in een kast van een Chronomaster sport zijn gezet.

Want? Kan toch gewoon zo uit de fabriek gerold zijn?

1 like

Dat was mijn veronderstelling vanaf het begin.

Ik duim met jullie mee.:nerd_face::+1:

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het een fake is… en anders is het een heeeeele briljante fake. Vermoed indd dat het uurwerk van de 3604 is… en indd de 10-1 tickt netjes alles zit er ook gewoon perfect uit… pasje met QR code verwijst naar de site…

1 like

En als het goed is zie je daar dat er 5 jaar garantie op zit.

Nou daar begon het wel mysterieuzer te worden… de garantie kaart is niet geactiveerd