Zenith uurwerk anders dan op de afbeelding (Japan uitvoering?)

Kan je zien hoeveel ik het gekke ding al bekeken heb.

1 like

Het serienummer op het uurwerk is nog zichtbaar. :wink:

Nu niet meer.

Nou toppers bedankt voor het oplossen van het mysterie​:partying_face::ok_hand:t3:

2 likes

Conclusie: plaatje op de site klopt niet?

3604 is voor open heart chronomasters.

Haha eengelijks! Het was indd even schrikken wat een dag😅
Bedankt voor je geduld en begrip👍🏼

3 likes

Zouden ze door problemen met het 3600 uurwerk tijdelijk/definitief overgestapt zijn op de 3604 ook al is het geen open heart model?

Of de supply chain manager heeft zijn slag binnen gehaald en ze produceren nu minder soorten onderdelen.

2 likes

Sorry voor mijn verlate reactie (ik zit enkele dagen in het buitenland).

Van wat ik begrijp is er weinig reden om je zorgen over te maken. Wat het precieze verschil is tussen de 3600 en de 3604 die in de open dial versies wordt gebruikt (50 onderdelen minder), is me nog niet helemaal duidelijk maar de vraag staat reeds uit bij Zenith.
Het kan net zo goed zijn dat jouw recente 3600 (productie 2022) bepaalde onderdelen van de 3604 overgenomen heeft maar nog steeds 301 onderdelen telt, ipv de 269 van de 3604.

Ik kom er tzt op terug maar zou me echt nog geen zorgen maken in dit stadium.

3 likes

Kijk @semco we gaan een antwoord krijgen. :ok_hand:

2 likes

image

Maar als de meeste mensen deugen gaat de wereld hieraan ten onder.

Aldus filosoof: Bernard Mandeville.

3 likes

Dankjewel voor je hulp! :ok_hand:t3: Zenith is voor mij nog een nieuwe wereld… maar een moeilijk begin is bij mij vaak wel een goed teken​:joy:

3 likes

@SemCo @Brick Zenith’s uitleg over de verschillen 3600 vs 3604.

De belangrijkste verschillen: niet dezelfde hoofdplaat (platine), niet dezelfde tirette (voor de kroon), niet dezelfde balans (andere kleur) en natuurlijk geen datumsysteem (waar het merendeel van het verschillende aantal componenten vandaan komt - 32 componenten minder).

Met andere woorden, jouw 3600 ziet er dus helemaal ok uit.

Mvg, WatchWalker

7 likes

Heb je ook uitleg gekregen waarom ze geswitched zijn?

Dankjewel voor je helderen uitleg! Dat is een opluchting😅

Eigenlijk heb ik gewoon het allernieuwste model gekocht! Ook wel fijn om te weten!

Hij draagt in iedergeval zowel op de stalen band als op de canvas geweldig!

8 likes

Ze wilden in de recent uitgebrachte open dial modellen ook het 1/10 sec loopwerk hebben. Daarom werd de 3600 aangepast voor dat doel.

In bet horloge van TS zit dus gewoon de bekende 3600. Zoals er ook op gegraveerd is.

6 likes

15 likes

Brullende pap!
Lekker hoor. Die Defy natuurijk ook…

Je bedoelt crème brûlée? Het is eigenlijk crema Catalana.
En die foto heb ik hier abusievelijk gepost. Was eigenlijk voor Zenith Only bedoeld.

3 likes

@willemC deze was het :wink: