Klinkt hoopgevend! En ja dat van die onderdelen kan ik me goed voorstellen.
Dat hangt er vanaf wat je er mee doet. Randjes schoon pulleken aan een kastje gaat best hoor!
Sommigen doen dat met een paperclip of en schroevendraaier, dĆ n gaat 't fout! Maar een zacht houtje gaat prima.
Dat dus, jaā¦
Goeie tip Vouwfietser! Klein metalen bakje (geen plastig want dat lost op in de aceton);
wijzertjes er een poosje in laten zwemmen en dan veeg je denk ik de zwarte verf er zāo af.
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Wat er de eerste keer mis ging bij mij (kocht een Seiko in vergelijkbare staat om āeens goed op te knappenā) was dat ik vooral de wijzers verknoeide volgens mij zelfs al bij t open maken. Daar nog gouden tips bij?
Een goeie glasafnemer kopen. Dat werkt perfect met plexi glaasjes. Als het glaasjes zijn zonder spanring gaat het er weer opzetten ook prima met zoān ding.
Zoān Bergeon is duur, maar goed, de goedkope Chinese alternatieven zijn een ramp. Ik spreek uit ervaring.
Sommige Chinese tooltjes zijn best bruikbaar hoor, maar voor dit ding moet je de echte hebben.
Dat ziet er goed uit. Miss dan ook wel een verschil dat bij die Seiko t uurwerk er eerst uit moest alvorens t gals er uit ging.
Zou het horloge opnieuw laten vergulden, alsmede de wijzers, dat kost verrassend weinig
Oeh dat klinkt ook goed!!
Maar eens rustig dit draadje samen doorlopen met hem!
Indicatie? Heb zelf ook nog zoān projectje liggen
Lijkt me wel een leuk projectje. Ik zou zeggen, bak bier en een luchtverfrisser voor in zn nieuwe auto, misschien een bloemetje voor de vrouw.
Dan op je dode gemak het uurwerk er eens uithalen n beginnen met de kast, het glaasje en de wijzers.
@Lexaf, beetje topic vervuiling dit⦠maar werkt zoān glasafnemer ook voor vintage seiko die enkel via het glas open te maken zijn? Want als dat zo is haal ik eentje en begin ik eens wat open te maken
Nee dus, werkt alleen bij plexi glaasjes
uhhhmā¦
???
Doelde op mijn vraag in dit topic. Maar dank! Dan zoek ik iets anders
Ok! Helder. No offence!
Prijs hangt af of er al dan niet gepolijst moet worden.
Mijn projectje is van jaren geleden, en was iets van 50 euro maar weet dit niet meer helemaal zeker
Zal nu dus wel factor 2 zijn gok ik
Nee volgens mij is het nog steeds rond de 50 Euro, mits er geen polijstwerk gedaan hoeft te worden.
Polijstwerk zou ik overigens ook niet door Haveman laten doen, ik heb daar nog weinig mooi resultaat van gezien.
Haha ik opperde het al!
Het lijkt mij zelf inmiddels toch ook wel weer eens leuk om toch weer eens iets open te maken. Ga gelijk weer eens rondneuzen of er iets te vinden is wat ik zonder moeite weg gooi als t mislukt. Bij deze zou ik toch teveel druk voelen om t goed te doen vrees ik.