Zenith versus Rolex (Explorer)

Doen!

die kan zo op een tegeljte

2 likes

Was een reactie op de CUMmunity :wink: Begrijp wat je bedoelt hoor!

Ik vind de Zenith overigens top hoor! Zou ik zo als inruil accepteren op mijn Daytona. Hoef je niet eens zo af te schrijven, alleen wat bijbetalen :joy:

Je gaat er in mijn aanzien enorm op vooruit :wink: Doen!

2 likes

Je weet het al helemaal zeker…Rolex eruit…Zenith om de pols!
Ik zou ook de Zenith graag om mn pols zien(voor erbij dan …dat wel)

Zenith is prachtig… Heb er zelf ook al vaak aan gedacht. Heerlijke ā€˜erbij’ klok

1 like

Top klok. Ga zelf voor de 38mm variant :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Als je nou gewoon een DJ had gehaald ipv explorer, dan had je echt rolex ervaring kunnen ervaren. Een ā€œonopvallendā€ explorer geeft je geen echte rolex gevoel. Het ā€œonopvallendeā€ zit tussen je oren. Je moet er gewoon overheen. Alleen horlogeliefhebbers of luxe kenners zien je rolex. Voor de massa’s is het maar een horloge.

Maar met zenith kan je ook nooit fout.
Besides ik heb ze allebei :wink:

1 like

Prachtige zenith. Alleen die hoge service interval van 2 jaar en hoge servicekosten van een hi beat chronograaf zijn wel een groot minpunt.

1 like

Zenith :+1:

:wink:

als je em permanent draagt dan?

Mooi dilemma, vreemd genoeg vind ik de Zenith mooier maar zou ik de Explorer houden😳

Het echte Rolex gevoel krijg ik van 36mm datejusts en 40mm Oysters…:slight_smile:ļø

2 likes

Als je al 9 keer die klik mist, en een ander horloge eigenlijk mooier… dan lijkt het me duidelijk. Flipperen naar die Zenith, zo snel mogelijk.

De Zenith is mooi, maar de 42mm is uit verhouding. Door het gebruikte uurwerk zitten de subdials te dicht in het midden. De 38mm is beter wat dat betreft.

Die Rolex doet me zeer weinig.

De afwerking van de Zenith is vergelijkbaar met Rolex. Hij schrijft wel meer af.

1 like

Heb een Sub 1680, 1675/3 Rootbeer, Turno graph, Datejust II, Hulk, Deepsea D-blue en Explorer II gehad in twee jaar ongeveer dus wel wat ervaring; :wink:

1 like

Als hij constant loopt ja. Er zijn zelfs tandwielen waarvan de assen zorgen voor slijtage aan de base plate. Alleen dat al is een reden om hem iedere 2 jaar te servicen. Dat is toch de kern van het uurwerk. Niet voor niets bracht rolex dit caliber terug naar 4 hz. Dan kan je volstaan met een zwakkere veer en heb je deze problemen minder.

dus alle 2 jaar een service van ongeveer hoeveel?

Ligt eraan waar je hem laat servicen. Maar als je te lang wacht ben je altijd duur uit vanwege die hoge slijtage en de onderdelen die vervangen dienen te worden.

Je had toen ook voor de Polar moeten gaan ! :roll_eyes:

2 likes