Kan maar geen echte klik krijgen met Rolex als merk …
Ben laaiend enthousiast over de kwaliteit, tijdloos design, uitstraling etc …
Reeds 9 tal varianten om de pols gehad en met niet 1 een 100% klik
Dit terwijl de Zenith El Primero al zeker twee jaar door het hoofd speelt
Meer klasse, meer uitstraling als liefhebber, nog meer “understated” en wat minder voorkomend
Vandaag om de pols gehad, mede naar aanleiding van een eerder topic
Ben op zich(t) heel tevreden met de Explorer II, maar voel me geen echte Rolex man en lid van de "community"
Zelfs niet met dit redelijk “onder de radar” model
Kan wellicht tot een deal komen met mijn Explorer II van Jan 2016
Qua afschrijving, “courantheid” en qua merk/uitvoering/etc niet te vergelijken
Ben toch benieuwd naar jullie mening
Dit mogelijk geflipper gaat natuurlijk weer geld kosten
Als je de Explorer eigenlijk niets voor jou vindt,moet het IMHO geen moeilijke keuze zijn.
Verder vind ik die El Primero prachtig! Het is dat deze versie mij te groot is want anders had ik hem ook niet uit mijn hoofd kunnen krijgen.
Nee Jeroen integendeel … maar de uitwisseling van Rolex enthousiasme gaat vaker uit de bocht
Het Rolex only topic is consistent in type horloges en de "Club van 11"
Ken de meeste liefhebber nu wel bij HF naam
Helemaal niets mis mee
Ik ben absolute Rolex liefhebber maar de sportmodellen zijn het gewoon net niet voor mij
Wellicht dat de nieuwe Daytona daar verandering in kan brengen
Maar die zal net als de D-Blue ruim boven list te koop gaan staan
De nieuwe Yachtmaster en de nieuwe 40mm Datejust zijn overgirens ook veelbelovend
Nou de kwaliteit van Rolex kan ook vies tegenvallen hoor!Heb van een kennis een Explorer opgestuurd naar erkend Rolex atelier waar horloge 6 jaar geleden geserviced is.Horloge is van 2001.Heeft netjes zijn beurtje gehad en de rotoras is vervangen.Kostte toen 505 euro.Op zich is dat netjes.Horloge werd me aangeboden een aantal weken geleden omdat het wat achter ging lopen.Open gemaakt en ik schrok me wezenloos.Rotor lag los en had lekker over de platines liggen schuren.Terug gestuurd naar atelier en krijg vervolgens en rekening in mijn mik van 1200 euro.
Geen enkele coulance.Het horloge zou gevallen zijn.
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het klinken van de rotoras niet goed genoeg geweest is.
Hier wil men uiteraard niets van horen.
Sorry voor inbreuk in je topic, maar deze man heeft zijn bui ff vol van Rolex.
Dus ik zou mooi voor de Zenith gaan
Mee eens,het is ook meer de behandeling hoe men dit oplost.Ben zelf horlogemaker en heb een onderbuik gevoel dat vorige reparatie van de as mogelijk de oorzaak geweest kan zijn.Maar ze komen de klant op geen enkele wijze tegemoed,vandaar mijn verhaal.Moest ik even kwijt.
Het zal je horloge maar zijn.