Zenith XL tronic batterij vervangen

Hoe doe ik dat? Hoe krijg ik het goudkleurige stukje er van af zodat ik de batterij kan vervangen?

1 like

Hé, kun je geen macro-foto’s maken van de zijkanten van dat gouden stripje? De bevestigingspunten zijn helemaal niet zichtbaar zo.

http://vintagezenith.blogspot.com/

Leuk uurwerk.

Hier foto zonder stripje?

1 like

Is een beetje pielen met penhoutjes en een leerlatje. Kijk met een loupe even hoe het zit; met het leerlatje (of een anders non-ferro object) de clip -vlak, van bovenaf- aan weerszijden indrukken, met een penhoutje of plexiglas stick de linkerclip (kun je het beste bij) van de batterij af/vandaan pulken. Pas op dat je geen hout/plasticsplinters achterlaat. Plastic pincet, mits puntig genoeg, kan ook.

Terugplaatsen is heel simpel. Op de (nieuwe) batterij leggen, met vlak voorwerp er op drukken, springt-ie aan weerszijden er weer in. :+1:

1 like

Waarschijnlijk aan de onderkant van de klem beide zijden iets naar buiten duwen.

1 like

Het terug doen was uiteindelijk lastiger dan het er uit halen. Bedankt voor de tips, ik wilde toch even checken voordat ik iets kapot maakte. Helaas lijkt er alleen geen leven meer in het uurwerk te zitten :sob:

1 like