Ik heb deze Zenith al lang, maar vond dat hij een kuurtje verdiende van John (Scorpione.nl). Hij was al in perfecte staat, maar het uurwerk moest toch eens geserviced worden. Ik hoop dat ik 'm snel weer heb ;). Volgens John was het toch wel een bijzonder zakhorloge, leuk meegenomen toch…
Bedankt voor de complimenten Ik zal eens navragen, maar ik meen dat het bijzonder is vanwege de extra functie, naast de gewone tijdsaanduiding. Als het horloge terug is, zal ik betere foto’s maken van o.a. de wijzerplaat: helemaal als nieuw, ook de kleuren en de geblauwde wijzers hebben een prachtige paarse gloed. Gezien de staat die het al had, vermoed ik dat in new old stock staat terug komt.
Lange tijd waren de zakhorloges erg ondergewaardeerd. De prijzen voor perfecte stukken lopen de laatste jaren toch behoorlijk op. Als iemand meer info heeft over dit model dan houd ik me aanbevolen. Ik kan nog nergens een tweede exemplaar vinden.
Prachtig klokje.(tu)
Volgens mij zie je die niet vaak.
Hier staat er eenje bij, alleen is het uurwerkje waarschijnlijk aangepast voor de kroon bij de drie. http://monsite.wanadoo.fr/zenhitsite/page6.html
Groet. Chris
Ben benieuwd of je zakhorloge al terug is van de
horlogemaker.
Je had beloofd dat je na het bezoek van de
horlogemaker je nog een paar foto’s zou maken van
het super zakhorloge van ZENITH.
Ron heeft je al vaker iets beloofd, zeker na je recente optreden alhier. En hij komt over het algemeen z’n beloftes prima na. Als ik jou was zou ik hem niet zo op z’n huid zitten.
Zodra het zeldzame zakhorloge van het állerbeste merk ter wereld (ik heb van jou geleerd dat het eigenlijk het enige echte manufactuur merk ter wereld is, al het andere is gewoon nep) klaar is, zal ik dat hier melden. Alle overige leden die interesse hebben krijgen dan een paar mooie foto’s gestuurd
Je zou ook normaal kunnen reageren, het is niet van belang of jij iets wel of niet tolereert.
Off-Topic : (omdat ik weet dat jij graag op de hoogte bent van alle “ins and outs” betreffende Zenith)
Zenith lijdt sterk onder de krediet-ciris.(net als b.v. Movado en Ebel)
Kregeg vanuit Zwitserland te horen dat er 25 man personeel ontslagen is en het gerucht gaat dat ook CEO Thierry Nataf het veld heeft moeten ruimen.(kan ie weer terug naar de champagne-business, waar hij vandaan komt)
Misschien dat andere mensen hier wel geinteresseerd in zijn.
Weliswaar in dit geval off-topic, maar wel horloge-gerelateerd lijkt me.
En dit topic gaat tenslotte over Zenith, toch?
Mannen, geen excuses richting mij nodig over off-topic, we begrijpen elkaar Als we Kubang een beetje kunnen helpen mbt die vogel van een Nataf etc dan is dat een goede zaak Ben in ieder geval blij dat ik een heel oud ding heb van Zenith en niks recents
Mooi horloge, wel beetje jammer dat het maar een Zenith is. Ik vind OMEGA veel beter want die hebben co-axiaal en zo en manufactuur en zo. Maar toch veel plezier hoor (tu)